Jump to content

Gps som måler fart, sjøkart, monteringbrakket. Hvilken?

Chipsrederx85

Recommended Posts

Jeg gikk for en Garmin Nüvi 500 som jeg syntes ser veldig lovende ut til prisen. Det er kampanjepris på den her for øyeblikket til 1395,- Sjøkart følger ikke med, men trenger ikke koste stort. Har skrevet litt om den i denne tråden.

Du kan jo også ta en titt etter brukte enheter på finn.no. Ligger noen der komplett med Bluechart, som denne til 1500,- (står dog ikke hvilke området sjøkartet er over).

Som en veldig grei backupløsning har jeg en liten handholdt Garmin GPS med Turkart 1:50000.

Denne er veldig kjekkt å gå tur med og på sjøen er kystkontour inntegnet nøye. Det er ingen dybder i kartet så er du usikker om området du skal gjennom må du ha papirkart også. Likevel du ser alltid nøyaktig hvor du er og i tvil finner du deg fort igjen på papirkart. Som hastighetsmåler, fartslogg etc, funker det utmerket og når du kommer hjem kan du laste ruter og tracks opp og ned fra PCen.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...