Jump to content

Engelske maritime webshop'er


jo_no

Recommended Posts

Nå som pundet raser, kunne det vært fristende å surfe rundt litt på maritime webshop'er i England.

 

Har kun kjøpt fra ebay.co.uk tidligere...

Har noen erfaring med/ hvilke webshop'er i England som er verdt å besøke?

 

Sml. amazon.co.uk så er det rask levering og relativt lite fraktutgifter fra England.

 

(Dollaren er jo også lav men det finnes jo allerede div tråder om amerikanske steder å handle på nettet)

Link to post
Share on other sites

Litt of topic dette, men alikevel ett aktuellt spørsmål.

 

Dersom en handler fra utenlandske nettbutikker skal en vel strengt talt ikke betale moms på varen til det landet man handler fra, da dette blir krevd av de norske myndigheter ved fortollingen. Hvordan stiller de forskjellige utenlandske nettbutikkene seg til dette?

 

Har erfaring med ett par utenlandske nettbutikker en kan velge priser uten moms, og ergo slippe å betale dette to ganger, men det er nettbutikker realitert til annet en båtutstyr.

Link to post
Share on other sites

De aller fleste websjapper som sender ut av EU trekker fra momsen, så det er sjelden noe problem.

 

Men i og med at minstepris på frakt fra UK til Norge ser ut til å ligge på rundt £30-35, og du skal betale norsk moms på varekost inkludert frakt, og dessuten legge til ca 200 - 250 kr i fortollingsgebyr, så skal du handle for mer enn småpenger for at ikke vinninga skal gå opp i spinninga og vel så det.

 

En websjappe med gode priser på elektronikk er forresten Yachbits.

Redigert av hljoen (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt mye fra England, og det er kjennsgjerning at ikke alle engelskmenn er klar over at Norge ikke er medlem i EU, men etter at en har gjort dem oppmerksom på at Norge ikke er en del av "momssamarbeidet" innen EU så trekker de av UK VAT.. Noen har dette automatisk via webshop når man legger inne adrerssen sin, men det kan være greit å følge litt med..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...