M/S Bastard Svart 16.Juli.2004 Del på Facebook Svart 16.Juli.2004 Ser bra ut dette da! Veden ser frisk og fin ut også, og det er jo et stort pluss! Morro og pusse trebåt selv om man kan bli rimelig lei innimellom. Tok meg en pause i arbeidet i dag, men det var ikke så lurt med tanke på det fine været Fortsettet i morgen jeg, og så får du stå på videre! Ta deg god tid med prosjektet og ikke finn på noen lettvindte løsninger som du vil angre på siden! Hastverk er lastverk Sitér dette innlegget Link to post
Ronny O Svart 16.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2004 Ja det er faktisk bedre å pusse på trebåt enn plast synes jeg da. Må prøve å bli ferdig imorgen da samboeren begynner å bli utolmodig med å dra på ferie. Da blir det fisking i Målselva og late dager... Skulle jo helst ha vært på sjøen da men... Blir nok å ta det igjen til neste år da prosjektet skal sjøsettes... De platene du har lagt i dørken på M/S Bastard, hva skal de behandles med? Tror ikke jeg kan gå for en slik løsning da gulvet mitt kommer mye nærmere kjølen og fare for at vann kan trekke opp i dem. Men den tid den sorg, jeg kommer garantert til å mase mye på deg når det gjelder innredningen i min båt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Juli.2004 Del på Facebook Svart 16.Juli.2004 De platene du har lagt i dørken på M/S Bastard, hva skal de behandles med? Tror ikke jeg kan gå for en slik løsning da gulvet mitt kommer mye nærmere kjølen og fare for at vann kan trekke opp i dem. Men den tid den sorg, jeg kommer garantert til å mase mye på deg når det gjelder innredningen i min båt Dørkplatene mine er bare midlertidige en sesong eller to. Det er finerplater som vil bli malt da jeg alikevel skal ha teppe oppå (blått terrassegress) Senere hvis jeg da beholder båten (skal ha skøyte etterhvert) kommer jeg til og legge ordentlig dørk med nating. Bare mas du, syns det er greit og dele erfaringer med andre Sitér dette innlegget Link to post
Ronny O Svart 17.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2004 Da ser det ut som jeg er ferdig med å olje skroget Fikk et annet resultat på denne siden, det ble litt lysere og liksom litt "gummiaktig" overflate, nesten som en oljehinne. Nå skal jeg dra å handle den største preseningen som er å oppdrive for å legge over, så er det å pakke bilen og komme seg på en liten ferie. Fortsatt god sommer til alle... Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 17.Juli.2004 Del på Facebook Svart 17.Juli.2004 Ja jeg har elektrisk lensepumpe med nivåbryter. Denne bryteren tok selvfølgelig kveld like før jeg tok opp båten, så det resulterte i at pumpen hadde stått å gått til batteriet var tomt. Jeg har ikke greid å få liv i batteriet etter dette. Utrolig irriterende da batteriet er på 90 amp og vedlikeholdsfritt. Har prøvd å lade dette 2 ganger uten at det har trekkt til seg noe strøm, er det noe håp om å kunne vekke dette til liv igjen? ? Send en IM til Marwin, han kan slikt... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Ronny O Svart 7.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2004 Skjer ikke så mye med prosjektet i disse dager da likviditeten ikke er så bra, så jeg kuttet den siste ferieuken og har begynt å jobbe. Har vært noen folk innom og sett på prosjektet og har fått masse gode tilbakemeldinger både på båt og arbeid som jeg har fått gjort til nå. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal ta meg til da jeg ikke kan bruke mere penger på prosjektet akkurat nå, kanskje jeg kan finpusse bort gammel epoxy??? Trenger hvertfall et spark i ræva... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 25.August.2004 Del på Facebook Svart 25.August.2004 her kom sparket du venta på Har du kommet noe videre Sitér dette innlegget Link to post
Ronny O Svart 25.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2004 Nei desverre, lite penger for øyeblikket og mye trykk på jobben, så det er ikke så mye til overs verken av energi eller penger. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny O Svart 11.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Hei og Godt Nytt År alle sammen. Hos meg ble det bråstopp i prosjektet, ble litt for mye andre ting som har stått på tapeten i høst. Men skuta ligger nå her under presening bak mitt nye hus, ja det ble huskjøp i høst så det er huset som har fått all min oppmerksomhet i det siste. Jeg regner med det blir sjøsetting i Mai så fremst været tillater at jeg får gjort meg ferdig med det jeg MÅ gjøre på skuta. Todolist: 1. Lakke skrog 2. Skifte vegger på styrhus og kabin. 3. Bygge nye sitteplasser i kabin + ny dørk 4. Skifte eksosrør og potte. 5. Montere sammen ovn og elektrisk anlegg. 6. Finne på noe lurt med dekket og dollbord, jeg tror jeg blir å gå for en enkel løsning, hva vet jeg ikke enda. Så snart det blir litt mere dagslys her så blir jeg å hive meg rundt igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Og jeg håper du fortsetter med å underrette oss andre om framdriften slik du har gjort før !! Dersom jeg var deg, ville jeg ikke ventet på at dagene skal bli lengre, men heller begynne nå. Ei arbeidslampe på 1000 w gir nok lys i tillegg til behagelig varme å arbeide i. Der er nok masse du kan gjøre med båten under burkaen, eksempelvis benkene og elektriske forarbeider. Lykke til med prosjektet !! Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 22.Januar.2005 Del på Facebook Svart 22.Januar.2005 Heisan! Hvordan går det med prosjektet? Har arbeidslysten kommet sigende igjen? Hvis det går an å være så frekk å spørre; lurte på hva du måtte gi for båt-prosjektet ditt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.