tidlibom Startet 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2009 Hei igjen å takk for sist. <starteren går nå , men Problemer blir det tydligvis aldri nok av :) Motoren sitter dønn, får ikke vendt på den. Noen smarte forslag? Vurderer å selge helge båten, men er vel best å prøve å få fiksa den. er jo 110 hk, så kan vel bli verdt endel? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 hei, fikk du i gang den samme starteren? at motoren står fast er vel værre, kan det ha kommet saltvann i cylinderne? Etter hva jeg har forstått av tidligere emner så sto den ikke fast i sommer, gjorde den? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Et tips kan være å endre tittelen på innlegget før moderator setter hengelåsen på, da står tråden også... legg inn hvilken motor du har så er du berget Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Roger jo Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Hei igjen å takk for sist.<starteren går nå , men Motoren sitter dønn, får ikke vendt på den. Antar at du ikke har montert starteren siden den går og motoren sitter dønn. Får du ikke tørnet motoren med en stjernenøkkel på mutteren på svinghjulet så har du en utfordring. Hvor lenge siden er det motoren gikk? Har det hvert vann i motoren? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
tidlibom Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 den sto ikke tidligere i vår , å den var helt tørr inni...ikke rust..ikke olje. alt så veldig rent å pent ut 2 år siden forrige start. Har ikke skikkelig verktøy til å få tak på det hjulet, kan hende det hjelper med skikkelig power tools? å i tilfelle hva heter ett slikt redskap? Forresten så viste det seg at å koke starteren ikke var så dumt;) DEN virker iallefall:D Skulle kanskje kokt hele skuta Sitér dette innlegget Link to post
tidlibom Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 ikke vært vann i motoren nei. kondens kan det jo ha blitt siden det ikke var olje på den. 2 år siden forrige oppstart. Fikk beskjed når jeg kjøpte dfen at det kunne hende jeg måtte bytte toppakning.. kan se ut som det er mer som skal til? Siden den roterte i vår er det jo ikke sikkert den sitter så veldig? hmmmm.. Glad jeg har så peil på motor:) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Putt den i den store gryta du! Det kan umulig bli noe verre Fra spøk til alvor: Rå makt er ikke tingen her, daknekker du bare bolten til reimskiva i tillegg. Ta ut dysene, spray inn godt med rustløser i sylindrene og la det stå noen dager før du prøver igjen. Det kan være du er heldig og klarer å løse den, men faren er stor for at motoren må åpnes for å få den løs. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
index Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Hvis forrige eier mistenkte toppakningen er det nok her feilen ligger! Lekkasje av vann til en eller flere sylindre, og derfor har den rustet fast. Lykke til... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 quote name='tidlibom' date='08.10.09 19:23' post='845052'] Fikk beskjed når jeg kjøpte dfen at det kunne hende jeg måtte bytte toppakning.. Du skulle nok byttet den med en gang. Er litt på tynn is nå. Hvis du greier å bevege svinghjulet noen milimetere fram og tilbake, sitter et eller flere stempler fast. Sitter svighjulet dønn fast har den nok satt seg fast i lagra. Ser ut som du har fått deg en hobby. Lykke til. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Retox_93 Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 La motoren stå med blåd diesel inni seg. diesel er bra mot rust vis det er det som har fått motoren din til å stå Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Med startmotoren ute, kan du med et skrujern prøve å bikke en og en tann på svinghjulskransen. Klarer du ikke å move den da. er det nok mer enn bare alminnelig stahet . . . . . Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
tidlibom Svart 9.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Takker for gode tips.. bare jeg har litt skruhjelp skal det nok gå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.