Jump to content

Velge hva? Bennett autotabsystem eller QL?


SeaRaymond

Recommended Posts

Båt 26 fot helplaner med toppfart 36 knop, planefart 17-18 knop.

 

Primærbruk for å holde båt rett i sidevind/sjø og ved skjevlast.

 

Har volvo fra før og vurderer derfor deres QL interceptorer (4500-5500,-), men usikker på responsen (hørt de har litt brå respons ved betjening), fartreduksjon, størrelse og mulighet for autofunksjon på linje med bennett autotabsystem?

 

Frister også å gå for Bennett trimplan med Autotabsystem (8000,-) Da dette høres kjekt ut dersom det fungerer som ønsket. Men usikker på effektiviteten med tanke på optimal virkemåte og fartreduksjon kontra QL.

 

Noen her med erfaringer rundt disse systemer å dele før en går til innkjøp? :cheers:

Link to post
Share on other sites

Takk Svenning! Prøvde å søke på QL før jeg starta tråden men det var jo ikke lov, kun 2 karakterer.

 

Etter å ha lest halve tråden har jeg bestemt meg, ikke QL på meg, bygget oppunder mine misstanker, for brå i responsen, dårlig virkningsgrad i moderat fart (20 knop), mulig de bremser mindre for farten en tradisjonelle, men det for så være, her snakker vi vel bare ett par tiere når de ikke er i bruk.

 

Da tenker jeg det blir Bennett med Autotab-system, noen som har noe erfaring å dele med dette? Fungerer automatikken optimalt, dvs at den alltid trekker av den som er vinklet litt ned før den evt. vinkler motsatt litt ned (tenker på forandring i skevheten på båten, fra den ene siden til den andre) Og automatikken er responsen passe kjapp?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...