2xDiesel Startet 9.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2009 På venstre motor oppfører alt seg bra opp til 2 800rpm. Over dette gir trimmen etter. Hvis jeg kjører med trimindikasjon 0 vill det etter 1 til 2 minutter vise -8 i instrumentet. Noen tips her? Kan det være luft i systemet? Eller har jeg rett og slett lekasje? Merker ikke noe nevneverdig reduksjon i oljenivået i trimmtanken. Da jeg tok opp båten for vinteren og trimmet drevene helt ut la jeg merke til en tynn oljefilm som kom fra venstre drev men det ga seg etter 15 - 20 sekunder. Er der noen som isåfall har plukket fra hverandre sylindrene på DP-G drev eller tilsvarende? Er dette noe som er kurrant for normale folk, eller kreves mye spesialverktøy? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 9.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2009 (redigert) Enten så er det luft, eller så har du lekk. Kan hende at oljen ikke lekker ut heller, men at lepperingene i stempelet er ræva slik at stempelet ikke klarer stå imot presset fra motoren Redigert 9.Oktober.2009 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
68 GT Svart 9.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2009 Lufting går greit! Du kan jo håpe på at det kun er lekk i slange/rør . Er det ikke ganske sjeldent at det er noe tull med disse sylindrene da? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
2xDiesel Svart 9.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2009 Har vel hatt 15 forskjellige påhengser oppigjennom av forskjellig alder, og har aldri hatt problemer med hydraulikken på disse ! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 (redigert) En sansynlighet for feilen kan vere indre lekkasje i pumpa til trimmen Redigert 11.Oktober.2009 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 11.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 Trimsylinderne er selvluftende. Er trolig lekkasje, slitte pakninger eller simmerringer et sted. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.