Jump to content

Hydro F-23 Mercruiser V8 - Hvilken propell?


Duvis

Recommended Posts

Skal kjøpe meg en Hydrolift F-23 i morgen, og har bare et spm ang. propellen.

Med den som står på nå så gjør den 60 knop. Det er en Ballistic,høyglanspolert stålpropell 14,25x 25 som står på nå, men er dette den optimale propellen? Noen som har erfarniger med denne, eller andre propeller? Eller som vet hva som er det beste for denne båten?

Link to post
Share on other sites

foregripe ikkje du begivenhetene littegrann her? Kjøpe ny propell før du i det heile har sjøsatt. :giggle: Herren som eigde båten før deg har nok montert akkurat denne propellen av en grunn. Du må nesten sjekke ka egenskaper du vil ha som dette evt oppsettet ikkje har. Ellers kan ingen hjelpe deg. Er ingen eksakt vitenskap akkurat. Ballistic propellene har godt rykte de mht egenskaper. Kvalitetsryktet derimot er det verre med.

Link to post
Share on other sites

foregripe ikkje du begivenhetene littegrann her? Kjøpe ny propell før du i det heile har sjøsatt. :giggle: Herren som eigde båten før deg har nok montert akkurat denne propellen av en grunn. Du må nesten sjekke ka egenskaper du vil ha som dette evt oppsettet ikkje har. Ellers kan ingen hjelpe deg. Er ingen eksakt vitenskap akkurat. Ballistic propellene har godt rykte de mht egenskaper. Kvalitetsryktet derimot er det verre med.

Det kan jo hende noen andre har denne båten med akkurat denne propellen? Så det er vel ikke noe å "begripe"... Får ikke prøvd båten før neste år uansett, så jeg tenkte kanskje jeg kunne ha den klar når jeg setter den ut, mr. Fresk. Og det kan nok hende eieren har montert akkurat denne propellen fordi han ikke ville ka noe axx, men ønsket kun toppfart, HVA VET JEG??? Og kanskje jeg har lyst på axx, hva vet vel du?

Tenkte bare noen hadde noen erfaring med akkurat denne propellen, det var det eneste jeg lurte på.

Link to post
Share on other sites

foregripe sa eg.. definert som i å la noe skje tidligere enn en naturlig utvikling skulle tilsi. Om eg blir mr Fresk av den grunn så vel .. . Å finne den 'perfekte propell' er desverre ikkje gjort i teorien men må prøves og da bør en ha et sammenligningsgrunnlag. Dette er noe eg kan stå for og trur du vil finne mange her som støtter det. Eg antar du er ute etter både maks aks og toppfart. Men såklart, ka veit vel eg. Kansje du vil trives best med en hjulvisp for alt eg veit.

Ballistic er en populær propell blandt de med dårlig tid så det var meint som et råd om å gi den en sjangs før du løper til første og nærmeste butikk og kjøper noe du ikkje veit ka som er annerledes med enn det du har. Du spurte , eg svarte. Om du vil lytte til råd eller ei bryr meg lite. Det blir ditt problem. Igrunn så drite eg i det, du får ha en fin sesong.

Link to post
Share on other sites

gemytter :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hehe, beklager. Var i påvirket tilstand faktisk :tongue: (godt observert) Var en dårlig dag på byen faktisk, så da tenkte satt jeg meg ned og sjekka baatplassen!

Beklager igjen altså, var dumt skrevet. Takk for all hjelp jeg har fått av dere!

Ville bare si at nå har jeg også vært og hentet Hydroliften! Den så meget bra ut :) Så da skal jeg prøve ut den propellen, så skal jeg se hva jeg gjør etter jeg har prøvd den, hehe ;)

Link to post
Share on other sites

du kan få den propellen der modifisert så du får henta ut de siste knopa relativt billigt, hvis ikke så ville jeg satsa på en 14,5x26 ballistic.. ballistic viser seg og være en av de beste all around propellene du får kjøpt (jeg kjørte 75knop med en cleaver, men 83 med en modifisert ballistic)

 

http://www.winracepropellers.no/ gjør en sånn jobb for en billig penge

Link to post
Share on other sites

Omregistrering av bruktbåt

Har du kjøpt en båt som allerede er registrert, melder du dette til Småbåtregisteret på elektronisk skjema for omregistrering eller skjema for utskrift.

 

Skjema/dokumentasjon sendes til

 

Småbåtregisteret

Boks 1213 Pirsenteret

7462 Trondheim

 

eller på telefaks 73 88 09 61.

 

Ved bruk av elektronisk skjema må dokumentasjonen legges ved i elektronisk form.

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...