softneck Startet 12.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 12.Oktober.2009 Står i en marex 770 holiday. Lukter litt på denne type båt. Det som slår meg er at toppfart ikke er høyere en 12 knop!! Hva er det med dette skroget som gjør det så tungrodd kontra andre båtyper med like mange hester? Ligger en skilsø 750 med 66hk på finn, og denne er oppgitt til max 14knop..... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Ligger en skilsø 750 med 66hk på finn, og denne er oppgitt til max 14knop..... For å svare på det siste først. " Du skal ikke tro på alt du leser på Finn ". Massevis av ljugeknop til salgs der. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 En av mine kompis har en skilsø 750 m/86 hk volvo og han sier de går 12-13 knop på max. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Polarn Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Er vel forskjell på Yanmar knop og Volvo knop Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hasla 26 Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Yanmar knop er best og bra motorer bare de for stelle sitt Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
benq Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 (redigert) Jeg hadde en Rana 630 med Yanmar 55 hk turbo diesel, marsjfart 12,5 knop og max 14,5 knop så det er nok som en sa mange løgn knop på FINN. Og angående Yanmar motoren som sto i min båt så bare gikk og gikk den Redigert 12.Oktober.2009 av benq (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Yanmar knop er best og bra motorer bare de for stelle sitt Hva som er best skal jeg ikke begi meg inn på for det vil bli en uendelig diskusjon som mest sannsynlig vil ende opp i noe svada i slutten på tråden. Men generelt kan en vel si at de aller fleste marinemotorer som selges på det norske markedet er bra. Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 12.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Så motoren skal være bra altså??? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Et generelt svar vil være ja, men er selvfølgelig avhengig av bruk, oppfølging og service. Disse data er det kun selger av båt som kan gi. Kan jo være greit og be selger fremvise dokumentasjon på utført vedlikehold. Hvis ikke dette kan fremvises ville jeg vært skeptisk. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Jeg har samme motor fra 93, men uten turbo og intercooler (4jht2e) i en 48 fot seilbåt. Denne har nå gått over 11000 timer og fungerer fortsatt helt perfekt! Knallbra motor! Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 13.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2009 Jeg har samme motor fra 93, men uten turbo og intercooler (4jht2e) i en 48 fot seilbåt. Denne har nå gått over 11000 timer og fungerer fortsatt helt perfekt! Knallbra motor! Hvis man regner litt på dette, 11000 timer på 16 år (5840 dager) og i tillegg vet man at det er ikke hver dag man er på sjøen.Det blir ikke mange timene med "duk" oppe. (var det litt tidlig med fleip? ) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 13.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2009 Joda. Det blir tid til å seile også, men det er kjekt å ha motor når man ligger i vindstilla i indre oslofjord og må til skagen en helg for å kjøpe kvota med øl. Mye av den høye gangtiden har nok mye med at den har gått i utleie i middelhavet tidligere. Den har ikke gått mer enn maks 500 timer de siste 2-3 årene, men da har vi vært utpå så godt som hver helg hele året. Har hatt to helger siden sommer hvor båten har ligget i ro. Fra mars og frem til ferien var det en helg stilleligge. I alle tilfeller en knallbra motor som har imponert meg! Sitér dette innlegget Link to post
Smellingen Svart 12.November.2010 Del på Facebook Svart 12.November.2010 Mye skryt av Yanmar her på dette forumet Er det ingen modeller som er "mandagsmotorer"? Ser at NB 750 ofte er levert med 4JH2-UTE 96 HK. Bra? Ellers er jeg klar som et egg for å skifte til NB 750, så det er bare å si i fra for de som vil bli kvitt en. Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.