Jump to content

Er dette en pålitelig motor?: yanmar 4JH2-DTE 88HK


softneck

Recommended Posts

Står i en marex 770 holiday. Lukter litt på denne type båt. Det som slår meg er at toppfart ikke er høyere en 12 knop!! Hva er det med dette skroget som gjør det så tungrodd kontra andre båtyper med like mange hester? Ligger en skilsø 750 med 66hk på finn, og denne er oppgitt til max 14knop.....

Link to post
Share on other sites

Yanmar knop er best og bra motorer bare de for stelle sitt

Hva som er best skal jeg ikke begi meg inn på for det vil bli en uendelig diskusjon som mest sannsynlig vil ende opp i noe svada i slutten på tråden. Men generelt kan en vel si at de aller fleste marinemotorer som selges på det norske markedet er bra.

Link to post
Share on other sites

Jeg har samme motor fra 93, men uten turbo og intercooler (4jht2e) i en 48 fot seilbåt. Denne har nå gått over 11000 timer og fungerer fortsatt helt perfekt! Knallbra motor!

 

Hvis man regner litt på dette, 11000 timer på 16 år (5840 dager) og i tillegg vet man at det er ikke hver dag man er på sjøen.Det blir ikke mange timene med "duk" oppe. :lol::lol::giggle::giggle:(var det litt tidlig med fleip? :yesnod: )

Link to post
Share on other sites

Joda. Det blir tid til å seile også, men det er kjekt å ha motor når man ligger i vindstilla i indre oslofjord og må til skagen en helg for å kjøpe kvota med øl. Mye av den høye gangtiden har nok mye med at den har gått i utleie i middelhavet tidligere. Den har ikke gått mer enn maks 500 timer de siste 2-3 årene, men da har vi vært utpå så godt som hver helg hele året. Har hatt to helger siden sommer hvor båten har ligget i ro. Fra mars og frem til ferien var det en helg stilleligge. I alle tilfeller en knallbra motor som har imponert meg!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...