Jump to content

Marine Diesel "Hammerhead 330" maskinen har sluttet å gløde.. Råd?


Arwen

Recommended Posts

Etter å ha fått ny girolje på drevet, sjøsatte vi idag båten etter 1 dag på slipp. Tok ca 1 time å skifte girolja. Da jeg skulle starte den i dag gløded maskinen fint, "hammerhead verisjonen". Kjørte bort til båtplassen og dauet den for å vaske bort litt olje på puter osv. Da jeg skulle starte den igjen slo ikke glødinga inn. Jeg fikk omsidert start på maskinen siden den fortsatt var varm fra den lille turen fra slippen. Kjørte en runde for å se om girolja holdt seg i beholderen uten å komme ut av korken. Da jeg kom tilbake ville den fortsatt ikke gløde ved start. Nå nytter det ikke å starte før jeg finner feilen med glødinga.

 

Søker råd.... finner stadig nye problemer. :headbang:

 

1. Hva kan være årsaken til at glødinga ikke slår inn? tikker ikke fra motoren i det hele tatt når jeg skrur tenninga på on "gløding"

2. Hvor sitter eventuelt gløderele og gløde plugger på denne maskinen? "Hammerhead 330 6,5 L V8" 2006 mod

 

håper på svar...

Arwen

MAXUM 2800 SCR

GM Marine Diesel 6,5 L V8 330 hp /m Mercruiser Bravo Two X

Passport /m Mariner 5 hp

Link to post
Share on other sites

Hallais

Kom nettop tilbake fra båten. Målte meg frem slik du sa nå og fant feilen ved releet. :)

Tror ikke de har gjort mye vedlikehold på denne maskinen tidligere.... Skifte den ene ledningen fra start til rele. SÅ kom ann som ei kuuula :)

 

Som sagt min første marine motor så jeg stiller amatørmessige spørsmål. Men lærer fort og det går somregel greit med learning by doing :cheers:

Arwen

MAXUM 2800 SCR

GM Marine Diesel 6,5 L V8 330 hp /m Mercruiser Bravo Two X

Passport /m Mariner 5 hp

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...