Arnie Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Hadde nesten grodd fast i havbunn den Ja, men bare nesten Hvorfor den har grodd så mye er jeg ikke helt sikker på. I sommer var far min en tur under og skurte hele skroget. Så det vi ser på bildene nå har kommet i løpet av noen måneder. Jeg har hatt båten i to år nå uten å gjøre noe med den. Da jeg kjøpte den hadde den stått på land i ca ett år. Hvor lenge den stod etter at den ble bunnsmurt vet jeg ikke, men det kan jo tenkes at bunnsmørningen har blitt dårlig fordi den har vært for tørr for lenge. Det ser også ut til at det er veldig gode vekstvilkår for groe der jeg ligger. Det er ikke stort mer enn 2 meter dypt og lite eller ingen strømforhold som "skifter ut vannet". Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Trøbbel Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Trøbbel i været trøbbel på plass VELDIG lite grodd her til tross for at hun nå har ligget i ro i en fjord med mye vekst i 2 mnd. Fornøyd med stoffinga ja Sitér dette innlegget Link to post
Romsdaling Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Da har båten kommet vel på land for vinteren... Nå skal det snart noen flere støtter og krympeplast på. Så er det vel farvel for denne gang Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Det ser også ut til at det er veldig gode vekstvilkår for groe der jeg ligger. Det er ikke stort mer enn 2 meter dypt og lite eller ingen strømforhold som "skifter ut vannet". Jeg har samme forhold på min båtplass, men jeg har nesten ikke noe groe. Har ligget ute ett år nå, så hva forrige eier har smurt med aner jeg ikke. Mulig det er noe ubergiftige greier? Sitér dette innlegget Link to post
techtor Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Får legge ut et bilde jeg også da, selv om man ikke engang ser hvordan båt det er. Men et bilde er et bilde :) Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Forstår enda ikke , blir ikke masta iveien . Det der går nok ikke på min båt. De fleste seilbåter har tyngdepunktet plasert bak masta fikk jeg høre når vi skulle ta opp vår båt i fjor høst. Er vel egentlig ganske logisk, når man ser på hvor bred båten er bak, motor osv.. Gikk ihvertfall veldig fint for oss, men det krever kanskje endel mer av kranbilsjåføren.. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 24.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2009 (redigert) Høyt henger den Endel slim Drevet lakkert med klar hempel drevspray Trygt plassert på stativet sitt. Igang med vasken. Savner sommer`n jeg. Redigert 24.Oktober.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
sodne Svart 24.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2009 Det ser også ut til at det er veldig gode vekstvilkår for groe der jeg ligger. Det er ikke stort mer enn 2 meter dypt og lite eller ingen strømforhold som "skifter ut vannet". Legga na i Visnes ei veka før du tar opp. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Pjolter Svart 24.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2009 Er ikke det åket veldig smalt i forhold til båten?Eller er det ingen fare, med tanke på klem på skroget? Nei tror ikke det. Skroget er fra den tiden de ikke visste hvor mye glassfiber tålte.. Er ca 5 cm tykk. De løftet alt med det åket.. også en 41 Prinsess fra den tiden..Veide mer enn min... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
BårdK Svart 24.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2009 Da er min også tatt opp og bedekket for vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 24.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2009 fikk nidelven til en kompis på land på torsdag. så kom kb snekka mi på land i dag, så ble noen timer med spyling og vasking i og med at den har ligget på sjøen i tre sesonger, men synnes det var overraskende lite groe under den. Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
Arvid_A Svart 24.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2009 Båten ble tatt opp for fire uker siden, og i dag måtte jeg en tur til havna for å sjekke at alt sto bra til. Alt i orden og tørt og fint ombord. NB! Bildet ble tatt for tre uker siden - ikke i duskregnet i dag. Sitér dette innlegget Link to post
skrotrot Svart 25.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2009 Her er starten på turen hjem .. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 25.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2009 Legga na i Visnes ei veka før du tar opp. Visnes burde virke bra, ja. Det kan ikke være mye rur og slikt der inne "Salt" kom opp i går, men det var så mange andre båter å ta i med mens mobilkrana var der at det ikke ble noen bilder. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
alfb Svart 8.November.2009 Del på Facebook Svart 8.November.2009 (redigert) Da fikk også jeg tatt opp båten. I kranen: Klar for avreise: Trangt enkelte steder Og der var den på plass i krybba: Det som blir spenende nå, er å se om den går inn (Beklager dårlige mobil bilder, iphone ) Redigert 8.November.2009 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 8.November.2009 Del på Facebook Svart 8.November.2009 Da var også Bonus V tatt opp, vasket og godt plassert i varm hall for vinteren. Var en tur innom idag for å "koseprate" litt med henne og forsikre meg at hun hadde det godt. Renvasket og velluktende. "Kom og poler meg" Godt plassert i hallen, lett å komme til for puss og polering God plass til å arbeide med drevene BB drev. Omtrent like mye rur som ifjor. Grei skrapejobb. Anodene ser ut til å ha gjort jobben sin som de skal Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 8.November.2009 Del på Facebook Svart 8.November.2009 Ja nå er MASØ på plass inne for vinteren. Etter noen gode skussmål her på BP ble Framnes Maritime valgt. Det er ikke tvil om at jeg hadde en skepsis til om de ville behandle MASØ som jeg selv ville gjort. Nå ligger den inne og jeg har fulgt prosessen så langt og kan ike si annet enn at jeg er meget beroliget og fornøyd så langt. Båten er bestilt ut i uke 12 så ikke vi går glipp av påsken. Bilder? Ja her kommer de. Ikke mye groe her. Bare å vaske. Deilig å ligge i ferskvann. Her er MASØ i trygge "hender" Her ligger den og blir vinterkonservert, serviceprogram på alt fra motor og aggregat til drikkevann og septik samt vasking. + alt annet som Volvo Penta har av feil og mangler som skal byttes/utbedres på garantien. Ganske trygt å ha MASØ her, da dette automatisk blir tatt hånd om. MASØ inne for vinteren. I godt selskap så den trives nok. Skal komme med noen snøbilder fra utsettingen også. Regner med at snøen ligger i uke 12. Det er jo lov å håpe at vi slipper men.......... Som noen har skrevet tidligere i tråden: Savner sommeren allerede. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
kjellsea Svart 10.November.2009 Del på Facebook Svart 10.November.2009 (redigert) Her blir min tatt på land! Tok den opp på den måten for å spare bil og henger! Har også angst for å sjøsette bil og båt!! Redigert 10.November.2009 av kjellsea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 10.November.2009 Del på Facebook Svart 10.November.2009 Her blir min tatt på land! Tok den opp på den måten for å spare bil og henger! Har også angst for å sjøsette bil og båt!! Den var rå, hvordan får du den av tralla Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
kjellsea Svart 10.November.2009 Del på Facebook Svart 10.November.2009 (redigert) Tok den opp den veien, og trillet bare hengeren under etterpå.Så senket han den bare ned på den:-) Redigert 10.November.2009 av kjellsea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 13.November.2009 Del på Facebook Svart 13.November.2009 Ta var sesongen slutt for min del også. Fin tur til Herføl igår for å hente broderns Viknes, og deretter til Isebakke for opptak. Fin brygge å legge inntil før opptak. De kunne spandert på litt mer betong i bredden.. Greit å sveive opp den siste biten i horisontal stilling, da det er 2,6t som skal opp. Ferdig grovspylt, litt rur på flaps, ellers mest slim. Gjenstår litt mer vask, så er det inn i båttelt for overvintring. Ikke så lenge til påske.. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Kjetil1 Svart 13.November.2009 Del på Facebook Svart 13.November.2009 Det er en slik rampe jeg mener passer i kategorien "god rampe". Fin brygge rett ved rampen, og fin støpt rampe. Men enig i at den kunne vært bredere, hvis man skal pirke . Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
LALUNA II Svart 19.November.2009 Del på Facebook Svart 19.November.2009 (redigert) Ja da var båten på land Ruver godt i terrenget men godt å få den hjem så da er det bare å begynne på oppussingsprosjektet. Kommer mere i denne tråden etter hvert som arbeidet trer frem En liten farm av skjell på hylse Minimalt med groe etter 2 år på sjøen Så nå mangler det bare å få opp presenningen så kan vinteren bare komme Redigert 19.November.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
jonn Svart 19.November.2009 Del på Facebook Svart 19.November.2009 Ja nå står den på 225 meter over havet. Pus nyter utsikten Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 19.November.2009 Del på Facebook Svart 19.November.2009 henting Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.