Jump to content

Feil med dieselpumpe 68hk sabbford.


fiskern

Recommended Posts

Ikke utenkelig at "Index" har ei slik pumpe liggende. Flere pumpe ble brukt på disse motorene, men antar at det her er snakk om CAV/Simms rekkepumpe.

 

Det stemmer at jeg har et par CAV/Simms pumper liggende ja! Men disse er til 54hk Ford Sabb, dvs 2401E. Er det virkelig samme pumpe som blir brukt på 68hk motorene??

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Var på sjøen å dro kveitegarn igår.Hver gang jeg slakket ned turtall på motor kuttet den ut en sylinder. :confused: Har hatt av dyserør idag,og den "leverer"ikke ved bakk på syl nr 1.Tror det er kutteventil som henger seg fast ved

 

Har du forsøkt og hjelpe til med håndpumpa når du kjører "bakk" kan være at fødepumpa ikke gir mok mengde.

er det denne.

 

f2712_2.jpg

f2712_1.jpg

f2712.jpg

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Hei roger-jo.Takk for svar.Skal prøve dette når jeg går ombord.Hvor fant du tegninga av pumpa

 

Det er en blant mange kjekt og ha filer 4 ,16 mb ca, 150 sider på Tysk, første 50 sidene men det fikser Google..

 

Send meg en IM med E-postasressen din så sender jeg den.

 

Noen matepumper har flere slims som er til å fjerne etter som armen blir slitt.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei igjen.Har funnet feilen med dieselpumpe.Plukket sund pumpa,alle fjærene på elementene var knekte i masse biter.Har ikke sett dette tidligere.Satte inn nye fjærer,og motor ble som ny igjen.Må tilføye jeg har gjort denne jobben mange ganger før,mens jeg reiste som maskinist på div båter.Anbefales ikke for ukyndige :smiley: Er det noen som har vert borti samme feil med dieselpumpe?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...