Jump to content

Bytte alle slanger på kjølesystem. FordSabb 2722

magnumlars

Recommended Posts

Kjøpte for ei lita stund sidan ein Halco 29 økonomi med FordSabb 2722 85hk. Før avhenting vart det bytta impeller og termostat. Tydeligvis har verkstaden som gjorde dette vore litt slurvete, for få timar etterpå hoppa det av ein slange på ferskvannslinja grunna dårlig tiltrekt slangeklemme.

På bakgrunn av dette og ikkje minst at motoren er 25 år gamal fann eg ut at det nok er det luraste å bytte det som er av slangar då desse ikkje har vore bytt sidan båten var ny (-85). Men det som forundrar meg er at mange av slangane ser ut som nye utan antydning til sprekker eller unormal stivheit. Skulle tru at 25 år gamle gummislangar kunne sjå slik ut!

Men eg reknar kanskje med at folket er enig i at alt av slangar bør byttast? Kvar får eg tak i slangar? Tenkte på Tess, men det er kanskje andre plassar som er bedre (og rimeligare) å handle?

Tar gjerne imot tips og meiningar.

hei igjen magnumlars,

nei du skulle kjøpt min, he he. :giggle:

Jeg har også gått over slangene, den eneste jeg har skiftet er fra varmeveksler til vannpumpen i front, en jææææævlig plass forøvrig.

Tess har slanger, men bøyde slanger vet jeg ikke hvem som har, kanskje kdtrading.no.

Ja det er kanskje på tid å skifte slangene.

Jeg kjøpte en diesel kjølevannsvarmer (Webasto thermo top 5kW) som jeg har koblet til vvbereder-motoren-radiator-defrosteren. Når det er kaldt, eller ligger i ro lenge starter jeg den, og har varm motor, varmtvann og varme i båten. Søke etter vannvarmer på Båtplassen, finner mye der.

Dette var utenom emnet men jeg deler den med deg for det. Ok?

Lykke til med Halcoen

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...