Jump to content

Fogging oil - kjenner noen til et sted der dette selges i Bergen?

MagneO

Recommended Posts

jeg har brukt både Biltema og Penzoil sin (sistnevnte kjøpt hos Volvo Penta forhandler). Meningen er at når du sprøyter dette inn i forgasseren, så skal oljen legge seg i sylindre etc, og samtidig kvele motoren..... Min V8'er kverner bare tyngre, så den må jeg stoppe manuelt uansett (lar seg ikke stoppe av litt olje i sylindrene......). I følge instruksjonene skal også pluggene skrues ut, og det skal sprøytes direkte inn i sylinderen, men det har jeg aldri brydd meg om å gjøre. Her er Biltemas: http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=93461

Et par spiseskjeer totaktsolje rett i pluggåpningen med et par runder på starteren etterpå funker som bare det.

Det var vel Bitteliten som i en annen tråd foreslo bruk av sugerør for å få litt olje inn i motoren/pluggåpningene, og det var et godt tips. Kanskje McDonalds sugerør er rette størrelsen? Har også "bare" brukt to-takts olje på en del mindre motorer opp gjennom årene og det funker bra det!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det var vel Bitteliten som i en annen tråd foreslo bruk av sugerør for å få litt olje inn i motoren/pluggåpningene, og det var et godt tips.

Jeg brukte type MCDonalds med knekk. Samme hva man bruker - så lenge man får sugd opp litt olje og kan dryppe den inn :smiley:

Jeg har ikke hatt fogging oil i motoren da jeg konserverte den. Forgasseren kjørte jeg tom for bensin - oljen dryppet jeg i sylindrene. Brukte CRS over hele motoren -også på undersiden av svinghjulet - har blitt fortalt at det er noen elektroder der som man ikke vil skal irre.

Er det noe poeng å spraye CRC el inn i forgasseren nå? På motoren min er det et eget hull for å spraye ting inn i forgasseren. Det sitter bak en gummiproppp på et plastdeksel foran forgasseren

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...