onkel_ove Startet 15.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2009 Hva kan jeg forvente å få solgt et 290 DP (1.95:1 utv) drev for. Komplett med bakplate og propeller? Drevet er i orden, er kun motor som har gått til h.. er det noe jeg kan få 15K for? Nedre del av drevet er bare 1 år gammelt, mens resten er nok 10-15 år Mvh Ove Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Linn Christina Svart 15.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 >Er drevet iorden, med propeller til vil jeg tro en verdi på mellom 20 - 30K Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 16.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 God morgen. Drevet er i orden ja. Har fungert hele sesongen (kun denne sesongen jeg har hatt båten) Men motoren gikk til h...nå i sensommer. Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Moyja Svart 16.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 Du sier ingen ting om antall drifttimer så det er ikke helt lett og anslå, er det bakplate av 1gen eller 2 gen osv men Ca 20K kan jeg tippe pga må vel snart overhale/ skifte toppgiret og knuter. Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 16.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 Grovt anslått er drevet gått 450-500 timer. Legger med bilde av bakplaten (fra opptak og demontering, så ikke rengjort) Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Thorlyn Svart 16.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 (redigert) Er det lov og spørre om åssen motor du hadde som tok kvelden og evt hva som gikk galt? Komplett drev med transom ville jeg tro du fikk ca 40 for hvis i topp stand. 20 as is vil jeg tro. Skal du bytte motor og sette inn ny? hvilken? Redigert 16.Oktober.2009 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
onkel_ove Svart 16.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 Hadde en AQ231B V8 (501a) 89-91 mod motor har vært for høy temperatur i forbrenningskammer på styrbord side, noe som har resultert i topp, ventiler etc har gått for varmt, og delvis vridd seg. Temperaturen i båten har aldri vist for varmt, men i flg. verksted som så på det, var det ikke sikkert det ble vist på sjøvannskjølingen da den kjøler eksosen. Så sansynlivis har sjøvannsintaket vært tett. (motor ligger ute til salgs sammen med drev) Har fått tilbud på en D3 motorpakke som jeg vurderer...og sanysynligvis kommer til å gå for. Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
KaRsK Svart 16.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 nytt byttedrev ligger på 45.000 det er uten bakplate. Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 16.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 Tjena. har fått et bud på 20.000,- for full drevpakke. må vel være bra det? Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
KaRsK Svart 17.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 ja det tror jeg skulle være greit Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.