Jump to content

Ønsker å bytte Petter Diesel PH2 18HK i ny kurant motor


Gaga71

Recommended Posts

Jeg har en båt som gikk ned for en uke siden og jeg har en Petter Diesel PH2 som står til konservering. Da denne motoren lekker en del olje og siden det er en litt skjelden motor, vurderer jeg å bytte den til et mer kurant fabrikat. Er det noen der ute som vet om en dieselmotor på rundt 18-22 HK som fortrinnsvis er overhalt?

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30514/dsc00492.jpg

Link to post
Share on other sites

Hva med Sabb 16-22hk? Det finns mangen av disse på finn som er nyoverhalte og prisen pleier å ligge på rundt 15.000. Det må riktignok endel ombygginger om på sikkert motorfester og hylse. Det er en meget tunbygd og god motor. Rister og bråker litt, men du får igjenn med at den omtrent aldri stopper.

 

Det finnes jo nyere små Volvo Penta og Yanmar motorer også som kan monteres, men dette blir gjerne litt puslete? Om du er interessert har jeg en Yanmar 2QM15 motor stående.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...