Jump to content

Innbrudd i båt, politiet kunne ikke komme.

Ceciliestorming

Recommended Posts

Underlig at det blir domfelt så mange kjeltringer i dette landet som det virkelig blir. Med det politikorpset som enkelte her hevder vi har, så skulle det ha vært mye ledig plass i fengslene, og varetektsplasser i overflod. Politiet driver jo kun og skriver forelegg til de som sklir litt over grensene, enten det er på veien eller på sjøen. Og kun på solskinnsdager. Noe annet gidder de jo ikke.   

Virkeligheten er vel en helt annen enn slik det blir beskrevet i enkelte innlegg her. Heldigvis.

Denne historien er sann.

– Hverdagskrim nedprioriteres.

Det er poengløst å anmelde hverdagskriminalitet. Sakene nedprioriteres hos politiet, og myndighetene gjør heller ikke noe.

Det sier Jørn Søderholm i Son, som fremdeles er oppgitt over politiet som verken rykket ut eller loggførte meldingen om at en tyv stakk av med båten hans sent på kvelden lørdag 26.september.

Les resten av artikkelen og døm selv. :eek::nonod:

Denne historien er også sann.

To litauiske brødre er dømt til 3 år og 2 år og 7 måneder i fengsel for innbrudd og grove tyverier. De må også betale millionerstatning.

Les resten og døm selv. :headbang:

Hva er egentlig poenget ditt? Jeg kan sikkert grave fram like mange saker som viser godt politiarbeid som du kan finne på det motsatte.

Hele den offentlige sektor inkludert ordenmakten føler vel at de bør vise fram tall og statistikker som viser måloppnåelse og behov for enda mer ressurser ved neste budsjett.

Politiet sine budsjetter har stått på stedet hvil i mange år, antall politifolk har også sunket jevnt og trutt de siste 10 årene, måltallene viser også nedgang - samtidig pålegger man politiet nye arbeidsoppgaver og prioriteringer. Du kan kanskje si litt om hva du føler rundt dette?

Med den premissen er det direkte ulogisk å bruke mye ressurser på å prøve å få en domfellelse på en enkelte båttyver framfor å legge seg en solskinnsdag i leden og håve inn dokumenterte statistikkførte lovbrytere som kommer som perler på en snor i 5 knopssonen.....(i 10 knop).

Dette er bare tøys. Dette er standardargumentet hver gang man diskuterer politiet og like tåpelig hver gang. Det er kun UP som bruker noe ressurser på slike kontroller, og de har eget personell og budsjett. Distriktene bruker ikke mye ressurser på dette, og da inkluderer jeg båttjenesten.

Men jeg har jo skjønt at du har en annen agenda i forhold til myndigheter, Salt, kanskje vi kan få høre den historien en gang?

Jeg husker da det sto i avisen om en i Russland som hadde skrevet på husvegger og ropt høyt i gatene at Jeltsin var en idiot.

Han ble arrestert og dømt. 14 dager fengsel for å ha laget bråk i gatene, og 10 års fengsel for å ha røpet en statshemmelighet.

Folkens: på loggen min dukker det opp litt av hvert. Man må kunne skille mellom fakta og en god historie. Det som noen synes er vittig, er for andre ikke vittig. Folk har forskjellig humor. Nå har det seg slik at folk i ekstreme yrker og situasjoner ofte får en makaber galgenhumor, det være seg leger, brannmenn, politifolk, ambulansepersonell +++ Hadde folk hørt de historiene som disse serverer hverandre, så hadde mange blitt sjokkert.

La meg til slutt avslutte med en morsom historie som visstnok hendte på sørlandet. En familie hadde vært på båttur til Tromøya utenfor Arendal. Området er kjent for flått (farlig insekt) En av damene hadde måttet tisse og satt seg ned i buskene for å gjøre dette. Etter noen timer begyndte hun å klø i underlivet. Hun var redd det kunne være flått, og reiste opp til legevakten, hvor hun ble undersøkt nedentil. Mens hun lå på undersøkelsesbenken sa hun til legen: Si meg, er det flått. Legen rødmet og svarte. Ja det er flått.

Ha en fin kveld

Hilsen Cecilie :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...