Edh1 Startet 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2009 Under kjølen på min 16 fots Askeladden er det en jernlist/aluminiumslist som er begynt å løsne- eller rettere sagt er det begynt å bli gliper mellom båt og list en del plasser. Listen virker rimelig hel men groe og irr er begynt å presse seg mellom og lager gliper. Har ikke lyst å sette på ny. Er det mulig å tette med akryl eller silikon? Finnes det noe produkt som tåler saltvann og påkjenningene klimaet under en kjøl gir? Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 19.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Jeg bumper denne - Har stor tro på at det finnes kunnskap om dette i forumet:-) Ingen som vet om jeg kan bruke "vanlig" akryl eller silikon under båten? Skal tette sprekkene mellom kjøljernet og kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Hvorfor ønsker du å tette disse sprekkene? Jernet er jo bare der til beskyttelse, så da gjør det ikke noe om det gliper litt? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Edh1 Svart 19.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Jeg ønsker å tette da jeg ser det stadig kommer mer groe/blåskjell inn og tror det kan gjøre at sprekkene utvider seg? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 OK! Akryl er vannbasert, og vil fungere dårlig under vann. Silikon går, men bunnstoffet vil ikke feste seg på dette. Jeg ville brukt Sikaflex eller Tec7, og smurt over med bunnstoff etterpå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.