Jump to content

Utviser jordomseiler

bliss X

Recommended Posts

Nei det er det. Hvor skal vi sende dem og blir de lest? Kan neppe tenke meg at sentrale personer sitter å leser mail i helga. Ingen som kjenner en minster eller to? Hva med kongen? De jobber jo for fulle mugger i Levanger, og jeg har gitt klar melding om at jeg (vi) stiller opp hvis det er noe vi kan gjøre.

Det er ikke noe department noe sted som har noe med dette da? Jeg har inntrykk av at disse departmentene er på farten døgnet rundt jeg. Ikke sjelden jeg merker meg i intervju o.l. at de jobber med ting i helgene også. Hvilke departement kan dette sortere under?

Ellers er nok det mest effektive å få en reportasje på TV. Noen som har forsøkt å ringe nyhetsredaksjonen i TV2? Jeg ser de har oppgitt tips adressen tips@tv2.no, men det tar sikkert for lang tid hvis man sender noe via denne. Fant disse numrene på hjemmesiden til TV2 - 55 90 80 70 - 55 30 33 00 (Bergen) - 24 14 78 00 (Oslo).

Lasse: Nei det er det. Hvor skal vi sende dem og blir de lest? Kan neppe tenke meg at sentrale personer sitter å leser mail i helga. Ingen som kjenner en minster eller to? Hva med kongen? De jobber jo for fulle mugger i Levanger, og jeg har gitt klar melding om at jeg (vi) stiller opp hvis det er noe vi kan gjøre.

...kjære vene!... Jeg vil tro det er en slags "sekrtæroppfølging" av inngående meldinger til eksempelvis justisministeren som er i funksjon kontinuerlig døgnet rundt..... Det dreier seg om nasjonens politiske ledelse, vel har de fritid (formelt), men de kan i ethvertfall bli varslet... ... La oss uansett ikke forspille mulighetene!.... Bedre å rette noe dit enn ingenting!

La ikke dette blokkere for andre forslag!

Mvh Jan

Batdilla: Det er ikke noe department noe sted som har noe med dette da? Jeg har inntrykk av at disse departmentene er på farten døgnet rundt jeg. Ikke sjelden jeg merker meg i intervju o.l. at de jobber med ting i helgene også. Hvilke departement kan dette sortere under?

Dreier det seg om en utvisningssak er det formeldt Justisministeren som har siste ordet, derfor har jeg foreslått ham for snart en time siden!

Mvh Jan

Er redd der ikke er noen i noe departement som bryr seg, dersom det ikke blir kraftig medieoppslag om saken.

Han journalisten som Du er i kontakt med i Tønsbergs Blad Lasse, tror jeg her kan være en viktig person (Jokeren). Han burde fått en kollega og to med seg, og satt seg ned og ringt rundt til nyhetsredaksjonene i de største avisene her i landet, i tillegg til nyhetsredaksjonene til TV- stasjonene. Innbiller meg at de kanskje tar det mer alvorlig, dersom de blir tipset av saken av en "kollega".....

Ingenting bør i hvert fall være uprøvd.

Men kan ikke en eller annen her lage en standardmelding som vi kan sende rundt? Til både Konge, Statsminister, Odd Einar Dørum, Aviser og TV, og hvor som helst.

Jonny: Er redd der ikke er noen i noe departement som bryr seg, dersom det ikke blir kraftig medieoppslag om saken.

Han journalisten som Du er i kontakt med i Tønsbergs Blad Lasse, tror jeg her kan være en viktig person (Jokeren). Han burde fått en kollega og to med seg, og satt seg ned og ringt rundt til nyhetsredaksjonene i de største avisene her i landet, i tillegg til nyhetsredaksjonene til TV- stasjonene. Innbiller meg at de kanskje tar det mer alvorlig, dersom de blir tipset av saken av en "kollega".....

Gjerne det parallelt med å gå direkte på en innstans som kan beslutte noe.

Er det, som antydet, stor sannsynlighet for at utvisningen kan skje i helgen så må vi også gå direkte på

Er dette i ferd med å bli "bare prat"?

Mvh Jan

TV2:

tips@tv2.no

TVN:

nyheter@tvnorge.no

TIPSTELEFON: 23909090

NRK:

nyheter@nrk.no

NRK`s Tipstelefon: 23 04 21 20

NRK`s Nyhetsdirektør: anne.katrine.forli@nrk.no

Tips til alle NRK`s nyhetsredaksjoner sendes herifra:

http://www2.nrk.no/redskap/inkluder/inklud...heter/tips.html

(Ved å bruke dette skjemaet sender du tips til Dagsrevyen, Dagsnytt, Tekst-TV-nyhetetene og nyhetsredaksjonen for NRK.no)

VG:

Her på denne sida er en rubrikk  oppe til venstre for å tipse VG: http://www.vg.no/nyheter/

DAGBLADET:

Nettredaktør nå:Jon R. Hammerfjeld              jrh@dagbladet.no

Redaktør:

Esten O. Sæther esten.                              saether@dagbladet.no

Tips oss:

1000-tipset                                             1000tipset@dagbladet.no

Tipstelefon: 22 20 00 00               Sentralbord: 22 31 06 00

AFTENPOSTEN:

Har du sett, hørt eller funnet noe som kan være av interesse for Aftenposten? Vi har en døgnbemannet redaksjon, og tar gjerne imot alle nyhetsrelaterte tips:

Tips til morgen og aftenutgaven: Tipstelefon: 02050  repleder@aftenposten.no

Sentralbordet i Aftenposten: Telefon: 22 86 30 00    aftenposten@aftenposten.no

NETTAVISEN:

vaktsjef@nettavisen.no    

Tipstelefon: 21 00 60 10

DAGENS NÆRINGSLIV:

dn.no@dn.no

Tipstelefon: 22 00 11 90

Lasse er sikkert den som vet mest om saken. Hvis vi skal sende ivei noen mailer, er det sikkert best at Lasse forfatter en mail og legger ut her, så kan de som ønsker ta inneholdet og sende til f.eks. postmottak@jd.dep.no.

Ellers er sikkert det raskeste å ta en telefon til TV2. Tips via email tar sikkert for lang tid. TV2 har ikke oppgitt noen tips telefon, men disse er oppgitt på siden deres: 55 90 80 70 - 55 30 33 00 (Bergen) - 24 14 78 00 (Oslo). Det spørs om det snart er for sent til at det kommer med på 21-sendingen, men det er kanskje bedre at det kommer i morgen enn aldri. Jeg rekker dessverre ikke å hjelpe til med noe særlig. Siste bussen går snart så jeg må snart pakke og løpe...

Lasse: Sende mailer i går til Dagbladet, VG, aftenposten og TV2. Ingen svar - ingenting i avisene idag.

Men du vet mer om saken i dag enn du visste i går, ikke sant? Så det er kanskje verdt å prøve med en ny offensiv? Jeg kan godt smelle ivei en mail hvis du forfatter den og legger den ut. Det samme er jeg sikker på at mange andre vil gjøre også. Regner med at det slenger innom en del her på forumet etter hvert utover kvelden og i morgen.

.....hmmm... den gamle leksa: Hvis intet annet virker, så les bruksanvisningen! :nonod:

Sånn er det, når man har vært med en stund så er det mye man "ikke har sett"! :yesnod:

Vel, kanskje litt til ettertanke: Er det ikke slik at hvis man vil sende E-mail til en gruppe mennesker, uten å vise frem E-mail adressene til uvedkommende, så kan man gjøre det ved å legge alle adressene samlet inn på "blind copy"? Ikke for at man skal gjøre det nå. Jeg tenker på at det kan hende en gang senere at det er ønskelig å lage en aksjon med den tyngde forumet kan stå frem med. For et slikt tilfelle kan det være formålstjenlig å ha den "formelle" muligheten for en samlet E-mail utsending hvor adressene ikke er synlig for andre. Et forslag til vurdering fra mins side.

Mvh Jan

Livet er ikke enkelt....

Dette er nok ikke opp til Norske myndigheter ene og alene til å bestemme. Vi er medlem av Schengen og det er er regler fastsatt i denne avtalen som regulerer dette. Han må nok søke om politisk asyl i Norge for at han skal få en mulighet til å bli...

Jeg ser jo også at dette ikke burde være noen stor sak og att det heller ikke burde være noen problemer eller stor fare med å sørge for at mann kan bli frem til våren. Men regler er regler i Norge... De skal følges til punkt og prikke  :nono:. Det har vel de fleste av oss fått erfare både en og to ganger...

Mvh

Knut

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det er kanskje også mulig at det ikke kreves av han at han må forlate landet med båten sin - kan jeg tenke meg.  :yesnod:

Bare dra litt utenfor Schengen, ta med en stor bunke med papirer, sende de til den hellige Byrokratius for så å kunne komme tilbake senere. Ille nok det, men ikke forbundet med livsfare pga vinterseilas i norsjøen.

Vet ikke......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...