BK Svart 27.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2003 Noen som har hørt noe nytt i denne saken ?? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 27.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2003 Hva er problemet her, mannen sier selv: *** Vil ikke protestere Begrunnelsen for å sende ham tilbake var at Mac Leod hadde overskredet de tre månedene som et turistopphold gir åpning for. I tillegg kreves det at man er utenfor Norge i tre måneder før man igjen kan søke om turistopphold i landet. Mac Leod erkjenner de faktiske forhold og sier at han ikke har til hensikt å protestere mot de norske lovene. Han synes likevel man kunne ha vært litt mer fleksibel, at han kunne fått ventet til våren før han kaster loss. Han synes det er veldig sårt at norske myndigheter har oversendt hans navn og personalia til alle Schengen-landene med advarsel på linje med kriminelle og flyktninger. - Det gjør vondt, sier George Mac Leod, og ser nok en gang på avslaget fra UDI. *** Vi kan jo ikke ha særordninger for alle som ikke gidder å innordne seg etter norske lover og regler. I dette tilfellet er det jo klinkende klart at mannen bare har oversett regelverket og satset alt på at vi skal "være snille" når han blir tatt med buksa nede. Er vi ikke snille nok, når vi allerede har div. "mullaer" å ta vare på?? Som forhåpentligvis også vil få rettferdig behandling. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Januar.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2003 Les tidligere postinger: Mannen har fått feil informasjon. Det er derfor han har havnet i dette situasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 27.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2003 Går vel forøvrig utfra at Lasse ikke hadde noe nytt om saken da. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Januar.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2003 Til BK: Nei desverre. Jeg har intet nytt å melde i saken. Har heller ikke tid til så mye research for øyeblikket desverre. Hadde vært fint om noen hadde tid til å fiske opp siste nytt. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 27.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2003 Her hos Seilas siitt forum har det ihvertfall ikke kommet noe nytt: http://www.havna.com/msgshow.phtml?site=&id=2739 Kanskje man kan linke direkte inn i tråden herfra? Det der det jeg skal teste. Yepp, funker! Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 27.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2003 Jaja, nå har det i hvert fall kommet oppslag i Aftenposten og om saken: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=478171 Var det mailene våre som gjorde utslaget tro? Nå har jeg forresten sendt mail til Trine Skei Grande og: Mailadressa hennes er: trine@venstre.no Og til ordføreren i Levanger Kommune, mailadressa hans er: odd.thraning@levanger.kommune.no Og til slutt Kommuneadvokaten i Levanger, som jo jobber mest med denne saken: jarle.ora@levanger.kommune.no Håper flere gjør det samme, de kan trenge støtten. Mvh Jonny Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 28.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Oppdatert status tirsdag 28. januar Dagens artikkel i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=479194 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 28.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Tar meg tid til en kjapp posting selv om det er mye å se etter i havgapet i dag - tett tåke og byfolk og andre amatører i båt, trenger jeg å si mer.... Først av alt, har tatt meg tid til å skumme gjennom alle innlegg og avisartikler og kan ikke se at mannen er feilinformert. Manglande informasjon kanskje men ikke feilinformert, I utgangspunktet er det trist at mannen må forlate landet siden han tydligvis ikke har andre hensikter enn å overvintre. Men kan ikke helt se at det skal gi rett til noen særordning for ham, selv om han bor i båt. Mannen er jo tydligvis ressurssterk (økonomisk) og det vil være en enkel sak for ham og innordne seg etter de påbud som gis. Kan ikke se at det er noen stor grunn til å engasjere seg i denne saken. For dem som har behov for å engasjere seg i samfunnsnyttige saker kan jeg informere om at det i dag er MANGE mennesker som tasser rundt på gatene i Norge som overhodet ikke har noe her å gjøre. (Ref.politiaks. i Oslo før jul) Hva med å legge litt anstrengelse/press i å få dem som IKKE har noe her å gjøre, ut av landet? Det ville ihverfall bidratt positivt, noe en aksjon for tilsidesetting av regelverk (som gjelder for alle) ikke er. Men nå hører jeg kjøler som skraper mot skjær igjen - byfolk!!! Ut igjen.... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Januar.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Det er bra havgapet. Veldig fint at du IKKE vil engasjere deg i denne saken. Da kan vi vel også gå ut fra at du ikke behøver å skrive noe mer om det? Det pussige er at Aftenposten også har engasjert seg i dette. Kan du fatte at en seriøs avis gidder å bruke tid på dette? Se Aftenpostens nettutgave Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 28.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Ok da Lasse, skal prøve og forklare DEG noe. Aftenposten skriver også på samme førsteside at jenter debuterer seksuelt 1 år tidligere nå enn de gjorde for 10 år siden. Heller ikke vedrørende den verdensnyheten tar Aftenposten stilling til saken. De bare ORIENTERER. Aviser gjør gjerne det hvis de er sulteforet på fornuftig stoff eller at noen hyler høyt nok. Håper du fikk med deg hovedtrekkene av det jeg mente... Hvis ikke skal jeg selvfølgelig UTDYPE det nærmere hvis det fortsatt er uklart for deg! Sitér dette innlegget Link to post
Vestlending Svart 28.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Det kommer om denne saken på Dagsrevyen nå i kveld! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 28.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Vestlending: Det kommer om denne saken på Dagsrevyen nå i kveld! Sannelig! Dere som ikke fikk det med dere og som har akseptabel forbindelse til nettet - gjør som jeg og se det fra NRK på nett fra DENNE linken. Innslaget er helt på slutten av sendingen, så dere må pløye dere igjennom 18-19 minutter med andre innslag først. Dere som leser dette innlegget mer enn 1 uke fra 28. januar: Sorry, men denne linken er til tirsdagens Dagsrevy. Om en uke er det en ny sending i andre enden av denne linken. Mulig det går ann å søke fram innslaget fra et eller annet arkiv på NRK.no ved senere anledning. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Januar.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Bill Gates har rota det til så jeg ikke får sett innslaget. Var det noe nytt i forhold til det som har stått i avisene? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 28.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Så vidt jeg fikk med meg, var det ikke noe særlig nytt utover artikkelen i Aftenposten i dag. Det var en del bilder av båten, utvendig og innvendig, intervju med kommuneadvokaten (Eller hva tittelen var), omtale av alt det positive George driver med i lokalsamfunnet (Gratis foredrag, måker havnen for nabobåtene, osv), og intervju med George. Selv så uttalte han at han var innstillt på å reise, men at lokalsamfunnet var veldig engasjert og alle oppfordret ham til å vente inntil det var gått noen runder til i saken. Tror dette var hovedessensen, ta det med ei lita klype salt - polyester gjør merkelige ting med hukommelsen hvis man driver lenge nok uten tilstrekkelig verneutstyr... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Januar.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Takker for referatet. Det jeg tenkte på var om noen sentrale politikere uttalte seg (f.eks Dørum e.l) Sitér dette innlegget Link to post
arquebus Svart 28.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Det mest oppsiktsvekkende sånt sett var vel at stortingsrepresentant Trine Skei Grande (V) hadde uttalt at Mac Leod burde se bort fra utvisningsvedtaket til UDI. Det er vel egentlig en ganske sterk uttalelse fra en stortingsrepresentant... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Januar.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2003 Hvis Trine har sagt det er nok Dørum'en også med på notene tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 29.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2003 Ja, nå er saken i hvert fall havnet på Erna Solberg`s (Kommunalministeren) kontor. http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/artikkel?A...01290002&Ref=AR Så får vi bare håpe at hun viser handlekraft her og. Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 1.Februar.2003 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2003 Jaja, her er siste nytt: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=481469 Litt av en Norgesreklame :wink: Eneste positiv er at kommuneadvokaten har anket avgjørelsen til UDI. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 1.Februar.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2003 Det er helt utrolig. At det går an! Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 1.Februar.2003 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2003 Lasse: Det er helt utrolig. At det går an! Nei, det er langt over min fatt evne i hvert fall. Man må nok sikkert være poliker for å forstå sånt. Jeg er Sitér dette innlegget Link to post
Guest Express Svart 1.Februar.2003 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2003 Endelig en politiker som skjønner poenget. Man kan jo ikke lage særordninger hver gang noen hyler høyt, det ville uthule lovverket. Bravo Erna. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.Februar.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2003 siste nytt: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=482427 og http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/artikkel?A...01300013&Ref=AR Sitér dette innlegget Link to post
Homer Svart 23.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2003 Hva skjedde egentlig med jordomseileren til slutt? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.