Jump to content

Utviser jordomseiler

bliss X

Recommended Posts

Hva er problemet her, mannen sier selv:

Vil ikke protestere

Begrunnelsen for å sende ham tilbake var at Mac Leod hadde overskredet de tre månedene som et turistopphold gir åpning for.

I tillegg kreves det at man er utenfor Norge i tre måneder før man igjen kan søke om turistopphold i landet.

Mac Leod erkjenner de faktiske forhold og sier at han ikke har til hensikt å protestere mot de norske lovene. Han synes likevel man kunne ha vært litt mer fleksibel, at han kunne fått ventet til våren før han kaster loss.

Han synes det er veldig sårt at norske myndigheter har oversendt hans navn og personalia til alle Schengen-landene med advarsel på linje med kriminelle og flyktninger. - Det gjør vondt, sier George Mac Leod, og ser nok en gang på avslaget fra UDI.

Vi kan jo ikke ha særordninger for alle som ikke gidder å innordne seg etter norske lover og regler.

I dette tilfellet er det jo klinkende klart at mannen bare har oversett regelverket og satset alt på at vi skal "være snille" når han blir tatt med buksa nede.

Er vi ikke snille nok, når vi allerede har div. "mullaer" å ta vare på?? Som forhåpentligvis også vil få rettferdig behandling.

Jaja, nå har det i hvert fall kommet oppslag i Aftenposten og om saken:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=478171

Var det mailene våre som gjorde utslaget tro?  :confused:

Nå har jeg forresten sendt mail til Trine Skei Grande og:

Mailadressa hennes er: trine@venstre.no

Og til ordføreren i Levanger Kommune, mailadressa hans er:

odd.thraning@levanger.kommune.no

Og til slutt Kommuneadvokaten i Levanger, som jo jobber mest med denne saken:

jarle.ora@levanger.kommune.no

Håper flere gjør det samme, de kan trenge støtten.

Mvh Jonny

Tar meg tid til en kjapp posting selv om det er mye å se etter i havgapet i dag - tett tåke og byfolk og andre amatører i båt, trenger jeg å si mer....

Først av alt, har tatt meg tid til å skumme gjennom alle innlegg og avisartikler og kan ikke se at mannen er feilinformert. Manglande informasjon kanskje men ikke feilinformert,

I utgangspunktet er det trist at mannen må forlate landet siden han tydligvis ikke har andre hensikter enn å overvintre.

Men kan ikke helt se at det skal gi rett til noen særordning for ham, selv om han bor i båt.

Mannen er jo tydligvis ressurssterk (økonomisk) og det vil være en enkel sak for ham og innordne seg etter de påbud som gis.

Kan ikke se at det er noen stor grunn til å engasjere seg i denne saken.

For dem som har behov for å engasjere seg i samfunnsnyttige saker kan jeg informere om at det i dag er MANGE mennesker som tasser rundt på gatene i Norge som overhodet ikke har noe her å gjøre.  (Ref.politiaks.  i Oslo før jul)

Hva med å legge litt anstrengelse/press i å få dem som IKKE har noe her å gjøre, ut av landet?

Det ville ihverfall bidratt positivt, noe en aksjon for tilsidesetting av regelverk (som gjelder for alle) ikke er.

Men nå hører jeg kjøler som skraper mot skjær igjen - byfolk!!!  Ut igjen....

Ok da Lasse, skal prøve og forklare DEG noe.

Aftenposten skriver også på samme førsteside at jenter debuterer seksuelt 1 år tidligere nå enn de gjorde for 10 år siden.

Heller ikke vedrørende den verdensnyheten tar Aftenposten stilling til saken.

De bare ORIENTERER.

Aviser gjør gjerne det hvis de er sulteforet på fornuftig stoff eller at noen hyler høyt nok.

Håper du fikk med deg hovedtrekkene av det jeg mente...  Hvis ikke skal jeg selvfølgelig UTDYPE det nærmere hvis det fortsatt er uklart for deg!

Vestlending: Det kommer om denne saken på Dagsrevyen nå i kveld!
Sannelig! Dere som ikke fikk det med dere og som har akseptabel forbindelse til nettet - gjør som jeg og se det fra NRK på nett fra DENNE linken. Innslaget er helt på slutten av sendingen, så dere må pløye dere igjennom 18-19 minutter med andre innslag først.

Dere som leser dette innlegget mer enn 1 uke fra 28. januar: Sorry, men denne linken er til tirsdagens Dagsrevy. Om en uke er det en ny sending i andre enden av denne linken. Mulig det går ann å søke fram innslaget fra et eller annet arkiv på NRK.no ved senere anledning.

Så vidt jeg fikk med meg, var det ikke noe særlig nytt utover artikkelen i Aftenposten i dag. Det var en del bilder av båten, utvendig og innvendig, intervju med kommuneadvokaten (Eller hva tittelen var), omtale av alt det positive George driver med i lokalsamfunnet (Gratis foredrag, måker havnen for nabobåtene, osv), og intervju med George. Selv så uttalte han at han var innstillt på å reise, men at lokalsamfunnet var veldig engasjert og alle oppfordret ham til å vente inntil det var gått noen runder til i saken. Tror dette var hovedessensen, ta det med ei lita klype salt - polyester gjør merkelige ting med hukommelsen hvis man driver lenge nok uten tilstrekkelig verneutstyr...  :seeya:

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...