Jump to content

Nor-Dan og nye eiere


Skippern53

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Jeg har vært i kontakt med tidligere eier av Nor-Dan Boats Terje Myhrer på

Minnesund.

Han kunne fortelle følgende om formene som ble igjen i Polen.

 

Minnesund Fritid as som Terjes firma heter, som befinner seg i de samme

lokalene på Minnesund, har i tillegg til å selge diverse typer båter, også

leid 780 formene av nye Nor-Dan og vil produsere disse i Polen under navnet

NorthSea 780cc. De første båtene vil være ferdige om et par mnd. Prisene vil

bli de samme som for to år siden og vil bli ferdig utrustet med Volvo Penta.

NorthSea 36 HT vil også være ferdig i løpet av sommeren.

Minnesund Fritid har også begynt salg av Frankia og Bavaria bobiler for å ha et ekstra bein å

stå på.

www.minnesundfritid.no

Link to post
Share on other sites

Hei det var en opplysning som kom overraskende på meg :smiley: . Jeg er styreleder og daglig leder i det nye Nor-Dan. Vi har snakket med Terje om at det kan lages et par båter pga noe jeg ikke vil gå dypere inn i, fordi det er noe mellom han og en fabrikk i Polen.

Så det er litt rart at ikke vi har fått noen beskjed om navn og at båtene skal være ferdige om to mnd.

Mvh

DWC

Link to post
Share on other sites

Hei det var en opplysning som kom overraskende på meg :smiley: . Jeg er styreleder og daglig leder i det nye Nor-Dan. Vi har snakket med Terje om at det kan lages et par båter pga noe jeg ikke vil gå dypere inn i, fordi det er noe mellom han og en fabrikk i Polen.

Så det er litt rart at ikke vi har fått noen beskjed om navn og at båtene skal være ferdige om to mnd.

Mvh

DWC

 

Hei,båter nordan har bygd i Polen kan dere ikke stole på,de har masse feil,bare ett års garangti ,feila er så mange at tar flere år årette opp-

 

S F

Link to post
Share on other sites

Hei ! Sånt nedrakking på Nor-Dan kan vi holde oss for gode til. Har selv en polsk bygd Nor-Dan 780 2006 mod .Dette er ikke min første båt!! Etter 25 års båtinteresse mener jeg at jeg har god innsikt i dagens båter.Min båt har jeg vært veldig godt fornøyd med ,en gjennomtenkt båt med løsninger du skal lete lenge etter. Hadde vært flott om Minnesund fritid hadde fått til dette med tanke på deler til alle 780 båtene som går rundt om i landet.

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt gidder og forsvare norskt/polskt bygde båter.

 

De er dyre, dårlige og upraktiske. Hvorfor være spesiell og gnåle på dette så lenge.

Har selv en Bayliner som er nedrakket i alle norske båtblad og engere kretser, men jeg er fornøyd med båten jeg. Den har greie løsninger og har enkelt vedlikehold, noe som jeg setter pris på.

De er dessuten bygget i 100 tusens tall, så jeg tror ikke erfaringen skorter.

 

Norske båter er spesial bygget i et fåtall, for spesielt interiserte. Dette hadde noe for seg på 60 og tidlig 70 tall, da bare noen få hadde penger og betalte hva det kostet. Tenker her spesielt på 17 fot Fjordling etc. som har 15 mm skrog og tåler 150 hk moter den dag i dag.

 

Polske båter i kvantitet er vel nytt så vi får se hvordan dette går, jeg ville aldri våget og kjøpe meg en brukt Polsk bygget båt med 2-3 mm skrog og satt ut på vannet. Ei heller en nyere Norsk bygget båt der økonomene har herjet vilt med kostnadene, takke meg til amerikansk sier nå jeg. Men alle får velge selv det de ønsker og ha i mellom seg og vannet.

Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer.

Link to post
Share on other sites

Er tildels enig med Vikakar. Vi har en del fordommer her i Norge mot utenlandske båter. Vi har en utrolig selvoppløftene tro på at norske båter er det eneste som duger... Norge er et liten land med ca 4-5 mil innbyggere. USA/Europesiske markeder er gjerne 10 til 100 ganger større. Allikevell er har vi en egen evne til å tro/løfte opp våre båter som det eneste som duger. Selv om disse såkalte utenlandske båtene har vært produsert i 30-40 år. Meg bekjent så er ikke amerikanske/europeiske forbrukere mindre kresen/dummere en vi her på berget. Vi må bare innse at rasjonell/økonomisk produksjon ofte må skje utenfor norske grenser. Svært få av de norske overlever kun i det norske markedet.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...