Double Weber Startet 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2009 Til min 225 yamaha 2takter har jeg nå bestilt et sett med Boyesen power reedvalves fra boyesen.com. Er det noen som har no erfaring med andre reedventiler en de som sitter originalt i motorene? De sies å ha flere fordeler med effekt, topp turtall, drivstoff økonomi etc. Jeg kjøpte de mest forde de originale er av metall og hvis de knekker kan jeg få alvorlige problemer, da biter forsvinner inn i blokka og lager krøll. Boyesen reedventiler er lagd av glassfiber og skal kunne gå gjennom systemet problemfritt hvis de knekker. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Mox1 Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Jeg byttet til Boyesen Reedventiler på en 75 hk Johnson 1977 mod, jeg merket ingen forskjell fra de originale. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 19.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Jeg byttet til Boyesen Reedventiler på en 75 hk Johnson 1977 mod, jeg merket ingen forskjell fra de originale. Det står at motoren skal svive bedre på lavt turtall og starte lettere. Merket du no på det? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Mox1 Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Nei, kan ikke si det... alt var som før. Men båten var veldig overmotorisert med denne motoren, hadde vel nok krefter som det var i utgangspunktet,... Kan hende du merker mer forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Hei, Montert dette på en original 15hk Evindrude fra 1983 en gang i tiden. Den fikk en lettere gange og ble klart sprekere. Enklere og starte ble den også. Kanskje er det lettere og "kjenne" forbedringen på mindre motorer enn større. Synd de ikke lager reeds til mindre 2 - taktere. Mvh Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
rago63 Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 De lager jo reeds ned til 9,9 hk.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Trude III Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Av mindre motorer tenkte jeg på en cyl. Hadde vært kjekt og få litt ekstra ut av 4-8 hk motorer. Hilsen Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.