Jump to content

kalesjen på eller av under presenningen?

tom-ass

Recommended Posts

Jeg har kalesjen av. Vil ikke risikere jordslag som kommer av kondens mellom presenning og kalesje. En annen ting er skittent vann. Det lager kjipe flekker på kalesjen som er vanskelige å få av. Lettere å vaske de av gelcoaten.

Men hvis du har en gammel kalesje som ikke skal se dagens lys mer ville jeg ha tatt den på. Bare sørg for god trekk gjennom båten.

Redigert av Double Weber (see edit history)

Lykkelig Dracoeier ^_^

Tar av kalesjen helt, tar den med hjem å legger den i badekaret som er allerede fyllt opp med vann og litt biotex håndvaskemiddel elns..

Stamper kalesjen godt nede i vannet slik at den blir godt skyld.. tar den opp og henger opp til tørk..

Når tørket, spray eller rull på ny impregnering.. lar tørke, og ruller sammen kalesjen.

Lagres frem til våren..

I år lurer jeg på om jeg skal innom et sted som syr for å få fikset et par søm'er som har gått opp litt.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Kalesjen er av.

Benytter to lag presenning over uteområdet. Legger en mindre presenning under hovedpresenningen. Dette for redusert kondens (noe som er debattert her tidligere)

Hvis kalesjen er på og det kommer mye tung snø, er jeg redd for at kalesjestativet vil knele.

Alle gjør ting på sin måte - også jeg på min - noe som funker bra for min del :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...