Far Out Startet 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2009 Jeg skulle ha skiftet én glidelås og sydd om sømmene i kalesjen min. Jeg trenger tips om hvem som kan gjøre dette. Gjerne noen som driver for seg selv (billig). Jeg bor i Oslo, men kan eventuelt sende kalesjen bort dersom det lønner seg. Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Union Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Prøv Geir Wee på Blommenholm, 67540964 Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 (redigert) Er et firma som heter Fairmont som ligger i Brynsveien på Bryn i Oslo. Sydde et par sømmer der, og det kostet fort 7-800 spenn. Neste gang skal jeg ringe litt rundt. Det kan lønne seg Redigert 20.Oktober.2009 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
olews Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Dette kan du gjøre selv, det er moro å ha noe som lukter sjø om vinteren. Hjertmans selger duk, tråd og glidelåser. Nål må du kjøpe i sybutikken, fortell hva du skal sy og hva du bør stille symaskinen på (steglengde, trådstramming etc). Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Far Out Svart 22.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Takk for tips. Jeg snakket med Wee, som sier at jeg må komme innom ham med kalesjen (i nyvasket stand) for at han skal kunne si noe om pris. Firmaet i Brynsveien høres dyrt ut, så de har jeg ikke kontaktet. Har fått et greit tilbud fra Norsk Maskintrekk i Hallingby, men det er jo et stykke å kjøre dit. Jeg er egentlig tilhenger av å reparere tingene selv, men jeg er redd jeg ikke får det pent nok - dessuten er symaskinen ikke helt god. Far Out Sitér dette innlegget Link to post
BAG049 Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Doxa på Blakstad i Asker tlf. 4160 4603 Eller Alf Hansen i Leangbukta 9228 0136 Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Cecilie er veldig hyggelig, og har etter mitt skjønn fornuftige priser. Møbeltapetserer Cecilie Nøklegård, Sjøsenteret, Husvikholmen , 1440 DRØBAK , Tel +47 47 30 02 50 , cnokl@broadpark.no http://www.noklegard.no/ Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Far Out Svart 22.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Jeg leverte til Geir Wee før jeg så de to siste meldingene. Håper det går bra. Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Cecilie er veldig hyggelig, og har etter mitt skjønn fornuftige priser. Møbeltapetserer Cecilie Nøklegård, Sjøsenteret, Husvikholmen , 1440 DRØBAK , Tel +47 47 30 02 50 , cnokl@broadpark.no http://www.noklegard.no/ Den slaskete greia det var bilde av på hjemmesiden hennes var da ikke mye å skryte av? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tjond Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Holder til en salmaker på Røa i Oslo (nedenfor lyskrysset, retning Smestad) Har mistet navnet hans. Sydde inn nye ruter for meg. Hyggelig pris og raskt utført. Søk i Gule sider. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Frank Charras Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 (redigert) hei intersøm på stabekk tel:92254252 Redigert 14.Oktober.2013 av Frank Charras (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Doxa på Blakstad i Asker tlf. 4160 4603 Eller Alf Hansen i Leangbukta 9228 0136 Hei Doxa har flyttet fra Blakstad for ca 1 år siden. er nå og finne på Ramstadsletta i Bærum Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Gew77 Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Tommy Toth på Tofte, flink og hyggelig kar som fikser både lapping, glidelåser, samt sying av sømmer. Også hyggelig på pris:) Tlf: 958 47 400 Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
ehrnst Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 uten noe mer info, så reklamerte skredderen på lambertseter senter (gamle senteret) med maritim søm. Samboeren fikk sydd om en bunad der for en relativt OK penge, så det kan jo være en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Frank Charras Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Intersøm på Stabekk. 20 års erfaring, reparasjoner og søm av nytt. Skogveien 103, Stabekk. tlf: 922 54 252. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 uten noe mer info, så reklamerte skredderen på lambertseter senter (gamle senteret) med maritim søm. Samboeren fikk sydd om en bunad der for en relativt OK penge, så det kan jo være en mulighet. Han fremskaffet og skar ut nye ruter til kalesjen min for en latterlig lav pris. Men om han har spesiell maritim kompetanse... nja, har mine tvil skal jeg være ærlig. Bare noe så enkelt som å bruke feil tråd kan jo være fatalt. Måtte sy opp spryhooden min og da kunne jeg se at alle sømmene var sydd over en gang i tiden. Alt av den nye sømmen var helt råtten. Om riktig tråd hadde vært brukt ville spryhooden vært god som snus. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Har brukt aso kkalesjmaker på Vøyenenga noen ganger. Synes han Gjør en god og billig jobb Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Det er noen år siden denne tråden var oppe sist, og jeg er på jakt etter en som kan gå over noen sømmer og bytte vindu på kalesjen min. Noen som har brukt noen i Osloområdet i det siste og kan komme med noen anbefalinger? Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Ben Sin Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Har akkurat fått levert ny kalesje fra Doxa interiør på Høvik. Flott arbeid, grei pris og hyggelig innehaver. Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Hans_K Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Helt enig ang Doxa på Høvik. Har brukt dem før (til puter + vask/fiks av kalesjen), de skal gjøre en jobb for meg igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Første inntrykket av Doxa var bare.... Har en kalasje over styreposisjonen hvor trådene var gått ut på dato, så ca alle sømmene må syes over igjen. I tillegg var vinduet fremover vanskelig å se gjennom, og hadde tre hull. 2100kr. Så kom vask og impregnering i tillegg på 1000 (liten kalasje) Tre dager var heller ikke en lang tid å vente. Del to kommer i neste uke når jeg har fått hentet. Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Hekkbølgen Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Har brukt Rjh as i Slependveien vis a vis der Maritim var før de siste 6 åra med god erfaring . Både til vask /impregnering, byttet vindu og sydd på glidlås. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 8.September.2017 Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 On 10/15/2013 at 8:41 AM, Kaftein ØL said: Har brukt aso kkalesjmaker på Vøyenenga noen ganger. Synes han Gjør en god og billig jobb Anbefaler å unngå denne etter bytte av et stort vindu på min kalesje, og han hadde ikke engang farget vindu som det skulle være, gadd ikke fjerne gammel søm, brukte annen farge søm, og det hele lakk etter bare en uke på flere plasser (mye også). Han begynte å argumentere da jeg kom tilbake enda jeg var helt nøytral om det, med det resultat at han klipte og lappet med stykker fra en annen kalesje med forskjellig farge og vev i en eller annen merkelig fiks og nå ser det ikke ut. Mulig jeg lager forbrukersak på det. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 8.September.2017 Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 Har også god erfaring med Doxa. Sydde igjen noen sømmer, byttet to glidelåser og byttet noen sånne trekkere. Kom på 3900,- og det synes jeg ikke var så ille. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Duppe Svart 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Intersøm, Bærum: Veldig vanskelig å få tak i på telefon, men nummeret stod på kalesjen så den må ha blitt lagd der.. Må legge igjen beskjed og blir ikke alltid ringt tilbake. Skulle bytte noen vinduer og han sa han var eneste som hadde blå vinduer som jeg trengte, og pris var bra og det ble gjort raskt. Men gammel søm ble ikke tatt ut og ny var i annen farge så det så ikke ut når det var ferdig og dama måtte bruke en time å få de ut da de var innsydd overalt. Sømmen var også rotete og lite pen noen steder. Men det verste var at det var sydd innenfor gammel søm visse steder så masse gamle hull fra de hvor regn kan komme inn. Vinduene var også skrapet noen steder og glidelåsskyveren var klemt sammen (vrient å rette ut igjen) så kalesjen må ha blitt tråkket på og dratt over gulv. Det gjenstår å se om det er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.