alma Startet 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2009 Har en Nidelv 28 hvor jeg driver å lager senga i aktekabinene bredere. For å få til dette må jeg flytte litt på eksos slangen. Denne går nemlig i en slynge i veggen i akterkabinen helt opp til nivå med dørken ute. før den går ned å ender under vann bak båten. Allerhelst ville jeg fjerne hele slynga. Er det noe regel for hvor høyt over vannlinja eksosmanifoilen bør være? eller kan det være andre grunner for at slynga er lagd. Lyddemping? Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 (redigert) . Er det noe regel for hvor høyt over vannlinja eksosmanifoilen bør være? eller kan det være andre grunner for at slynga er lagd. Lyddemping? Det har vel kansje noe med sikkerheten å gjøre,slik at du ikke får vann inn når båten er "lastet" Redigert 20.Oktober.2009 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Får vel kjøpt svanehalsrør hos rekvisitabutikkene da. Har sett de med gjennomgang med flens og dryppkant i forskjellige dimensjoner Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Fusebox Svart 21.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2009 Hør med Nidelv fabrikken. Om jeg ikke husker helt feil, så er sengen i den nyere utgaven bredere enn den vi har. Nidelv har alltid vært veldig fine å prate med. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 21.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2009 Hei! Her - på Sagaforumet - finner du en del informasjon om nødvendigheten av "svanehals" på eksosanlegget. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2009 Svar på spørsmålet om kvifor slynga er laget: Legger du røret flatt så vil du trolig fylle sylindrene med vann rett fra sjøen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
alma Svart 21.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2009 Da er Nidelvgutta satt inn i bildet, svaret var at hvis jeg kjører slangen rett ut vil det bli en meget dyr seng! Men på nyere modeller er svanehalsen flyttet bakover og inn i et skap. Takk for alle gode svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.