los Startet 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2009 (redigert) HomePort™ Belanor HomePort er et planleggingsprogram som lar deg se kart som ligger på en forhåndsprogrammert kartbrikke for å lage veipunkter og ruter på din PC. Du kan så overføre disse dataene tilbake til din kartplotter. Funksjoner: * Viser både fiskekart og navigasjonskart fra Bluechart g2 Vision * Viser kart i Nord opp, Heading opp eller Kurs opp * Gir deg tilgang til å måle avstander på kart * Viser rutenett for lengde- og breddegrader * Viser rutens/sporets dybdeprofil fra Bluechart g2 Vision * Konverterer spor til punktvis rute og spesifiserer farten for hver rutedel * Gir ETA (Estimated Time of Arrival) og ankomsttid for hver rutedel * Kalkulerer drivstoff bruk (ved hjelp av data fra brukeren) * Viser foto og punkter av interesse i detalj System krav: Windows XP SP2 eller Windows Vista eller Windows 7, 2.9 GHz Pentium 4 eller tilsvarende, 250 MB ledig diskplass, 1 GB RAM, 1024 x 768 display, videokort som støtter DirectX 9.0, microSD/SD kortleser, USB port. Står at det er tilgjengelig i november hos Belanor,men var klar for nedlasting igår fra Garmin. Redigert 22.Oktober.2009 av los (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Takk for tipset, den er allerede lastet ned! Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Var den verdt pengene? Er det mulig å skrive ut fra dette programmet? Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Skal se om jeg får installert det hjemme i dag. Skal komme med en kort vurdering etter dette. Sitér dette innlegget Link to post
los Svart 22.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 (redigert) Var den verdt pengene? Er det mulig å skrive ut fra dette programmet? Har ikke rukket å teste det ennå,men 29.99 USD må det da være verdt. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å skrive ut fra programmet? Redigert 22.Oktober.2009 av los (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Printe er ett annet ord for hva jeg mener. Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 (redigert) Prisen har en tendens til å vri seg over fra dollar til 29 EURO under bestillinga når du skriver hvor du bor los. Er såpass liten sum så gir ikke så store utslag uansett. Redigert 22.Oktober.2009 av Trulte37 (see edit history) Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
los Svart 22.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 To videoer som viser litt . http://bluewaterpirate.phanfare.com/439927...mageID=84176472 http://bluewaterpirate.phanfare.com/4399275#imageID=84167883 Sitér dette innlegget Link to post
leh Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Gikk på nettet og kjøpe Garmin's nye HomePort v2.01 (via USA 22.10) og fikk det enkelt installerte det på Desktopen. Så jo greit ut, men hadde ikke kart så det bar ned i båten for å hente SD brikken med Bluechart G2 Vision kart og stappet det inn i maskinen. Lastet greit og begynte å lage en rute fra Stavanger til Bergen - alt hang seg opp etter 15 min og jeg har aldri fått gang på programmet siden Så var det å prøve seg frem på en laptop. Fungerte greit en formiddag før programmet frøs på denne maskinen også Er det mulig! Har flere Garmin enheter og har benyttet mapsource endel, men HomePort er noe helt annet. Hva som er feil aner jeg ikke, men at det skal gå i heng på 2 forskjellige maskiner (XP SP3) må skyldes programmet. Hvis noen fortsatt er fast bestemt på å skaffe seg HomePort så vil jeg på det sterkeste anbefale å vente til en ny versjon! Høre gjerne fra andre som får det til å fungere uten problemer Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Jeg fikk også problemer med HomePort. En programutvikler fra Garmin tok kontakt med meg på fredag, for å få mer informasjon. Det er tydelig at versjonen som er ute nå ikke er stabil. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 6.November.2009 Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Jeg installerte HomePort på Windows7 og der fungerer det utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Problemet jeg har strevet med er at HomePort ikke ville starte etter en tid. Det viste seg at når jeg endret definisjonene på måleenhetene fra amerikanske til meter, Kilo, etc. så feilet HomePort. Men ikke før den ble startet neste gang. Garmin vil komme med en ny versjon, men inntill videre så må man ikke benytte dette: (Options->Tools->General->Measurement System->Custom) For å nulstille HomePort, så fortalte Garmin at jeg måtte gjøre følgende: For the next step, you will be backing up and reverting changes to your registry. If you are not familiar with the registry, please do not proceed. 1. Backup registry entries under HKEY_CURRENT_USER\Software\Garmin\Homeport. (Run->regedit. Then browse to HKEY_CURRENT_USER\Software\Garmin. Then File->Export) 2. Delete CurrentUser\Software\Garmin\Homeport 3. Launch HomePort 4. If that does not help, double click the file you saved in step1. This will revert all settings to what they were. Sitér dette innlegget Link to post
Tromsværing Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Er det virkelig slik at programmet (HomePort) krever prossessor kraft på minst 2,9 Ghz for å virke tilfredsstillende? Hva erfaring her? Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Programmet HomePort krever ikke spesielt mer ressurser en "Internet Browzer". Fungerer helt greit på alle maskiner jeg har benyttet. Den ene maskinen hjemme er en 5 år gammel notebook, og den nyeste 2 måneder. Merker ikke noen forskjell på maskinene, når HomePort kjører. Så dette er uproblematisk. Sitér dette innlegget Link to post
los Svart 11.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Det står litt om Troubleshooting, Known Issues og FAQs Her Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnar A Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Hei, og godt nytt år til alle. Er det noen som vet om man må ha kartbrikken i PCen hele tiden mens en bruker homeport? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Är detta progrm bara en 'uppskrämd' betalversion av Mapsource (som man kunnat ladda hem gratis) eller ger den några reella nya möjligheter? Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Er det noen som vet om man må ha kartbrikken i PCen hele tiden mens en bruker homeport? Det er ihvertfall bare å kopiere kartbrikken din over på et annet SD kort. Tror programmet må ha et sd-kort å lese fra, ellers kunne man bare kopiert brikken over på harddisken. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.