rago63 Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 .......Det første jeg tenker på når jeg hører om vektreduksjon på båtmotorer, er mindre gods å tære på. Håper de har dette under kontroll. I så fall er jo dette intet mindre enn imponerende. Nesten en liten revolusjon dette.. Det er akkurat dette som er poenget. Hvis det viser seg at den nye sylinderteknologien er holdbar, har de funnet et konsept som gjør alle 4-taktere jevnbyrdige med 2-taktere når det gjelder vekt. De har nok sikkert opphavsbeskyttet metoden, og gjennom dette skaffet seg et fortrinn på konkurrentene. Finner lite info om den nye 70-hesteren, annet enn at den skal være betydelig lettere enn den gamle 80 og 100hk - som forøvrig heter 75 og 90 i USA. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
LM 605 Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Det er nok veien de fleste firetakterne går i fremtiden, med hensyn til vektreduksjon. Se bare siste generasjon i fra Suzuki (df 70-80-90), ikke minst den nye 60hk, som veier bare 104kg, det er 60 kg mindre enn tidligere modell ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.