Jump to content

Nytt stevnelager og hylse


Hasla 26

Recommended Posts

Hei jeg tok likevel og kjøpte meg nytt stevnelager og hylse,det som er problemet er att det er mindre avstand fra skru hullene i stevnalageret og i den nye hylsa i forhold til denne gamle.Og det er litt og gå på i hulle som stevnelager skal være ikke helt trangt.Hvis jeg setter dette løst på plass og skrur fast aksel i girkasse flensen,har jeg riktig plassering/justert på dette da i forhold til til motor.Motoren sitter jo der og er rettet fra før.Skal jeg mulig kile hylsa så denne blir riktig avstand runt i forhold til aksel først.Har ikke lyst til og rette mere på motor da denne er rettet i våres.Noen som har noe tips hvis noen forstår hva jeg mener. :fishing:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Tror dette blir feil rekkefølge.

Mitt hode sier..

 

Fest hylserør og lager først, disse har ofte ingen justeringsmuligheter.

Få akslingen på plass, sentrer denn i hylsa og juster motor etter denne..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

ok men tenkte og slippe og justere motor da denne var ferdig rettet av verksted i våres., tenkte att når jeg skrur flensene fast i verandre og justerer åpningen runt hylsa i forhold til aksel med kiler..Og deretter feste innerflensen på hylsa så skulle jeg ha ett godt utgangspunkt til stevnelager også ? :crazy:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...