Hebbe Svart 15.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2004 En kammerat av meg med Marex og pumpedo med kværn hadde "dratt" vanlig dasspapir i skuta... Driteen gikk tett og det måtte staking til... Kompisen er rørlegger av yrke (min faste) han sagde et nytt "mannehull" over utløpet og fikk staka driten løs. Det nye hullet ble ordnet med et nytt "løst" lokk slik at ev ob, dasspapir eller våtservietter kan dras ut av dassen og pælmes rett i Mjøsa..... (hmmmmmmm, trodde det bare var Skibladner som gjorde det jeg da........ :lol: ) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Tine IV Svart 16.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2004 Har nettopp kjøpt inn TMC dass med stor bolle, av den typen som ligner på den hjemme, dvs IKKE en sånn som ser ut som den står og balanserer oppå et tynt plastrør... Den har visst innebygget kvern i pumpa, så jeg tror vanlig dasspapir duger. -Har ikke prøvd ennå men... Videre har jeg skaffet en diger 56 L holdingtank i syrefast. Tro om ikke en nivåmåler kan hjelpe deg med å holde styr på "dritten"? Jeg har da sett noe slikt i salg et sted. Har innvistert i en sånn jeg og .Det med pappiret er vel stort sett samme hva du bruker når du har så stor motor/kvern ,problemet blir i sepptikken da billig pappiret kan legge seg som en klump med tapetlim ettervært .Men det er vel når du tømmer dassen sjeldent tipper jeg jeg.Har sett div tanker som har gått tett .Det er bombe ja .Det med strøm til dasen ,kobbla den rett på batteriet og da blei det fart i sakene ,angrer ikke et sec på at jeg kjøpte en slik nei . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sydvesten Svart 16.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2004 Jeg har lenge vurdert en slik elektrisk dass og det ser ut som denne innbygde TMC modellen som selges gjør susen. Da er det bare å hoste opp et par høvdinger og stikke på Maritim og handle. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Tine IV Svart 16.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2004 Jeg har lenge vurdert en slik elektrisk dass og det ser ut som denne innbygde TMC modellen som selges gjør susen. Da er det bare å hoste opp et par høvdinger og stikke på Maritim og handle. Bare et godt tips før du kjører dit .RING OG HØR OM DEM HAR FØRST .Hadde handleliste og skulle gjøre storinnkjøp hos Maritim ,sjekka med nettet ,alt ok .Kom ned dit (ca 40 mil t/r ) så hadde dem 3 av 15 ting på lista mi .Behøver vel ikke si ossen humøret mitt var da Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
eysteind Svart 16.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2004 Marinesenteret hadde disse toalettene på tilbud til 2090,- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.