Jump to content

Opplag i egen hage


Sydvesten

Recommended Posts

En sambygdning av meg fikk en 30 fots trebåt takstert "som en del av eiendommen"...

 

Dette velger jeg å tro er en aldri så liten "røverhistorie"? :wink:

 

Fritidsbåter mv.

Sktl. § 4‑20 (1) b, § 9‑3 (1) a og § 9‑4 (1).

 

Takseringsreglene § 1‑1‑4 «Lystfartøy».

 

1 Formuen

Ved formuesligningen verdsettes fritidsbåter (inkludert påhengsmotor og fast utstyr) på følgende måte:

 

er salgsverdi lavere enn kr 50 000, verdsettes den sammen med innbo. Se emne «Innbo og løsøre»

 

er salgsverdi kr 50 000 eller høyere, verdsettes den særskilt, i utgangspunktet til 75 pst. av forsikringssummen.

 

Et lite spørsmål som kanskje mange ikke har lyst til å svare på er jo om hvor mange som oppgir båten som en formuesgjenstand på selvangivelsen? :rolleyes:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

glek, har du ordnet med god lufting i teltet?

 

35 000 er mye penger, men det betaler seg vel bare i forlenget båtsesong? Vi med trebåt blir veldig misunnlige. Vi er avhengige av flere fine dager på våren for å få klargjort båten, og slike dager vet en aldri når kommmer (hvis de kommer i det hele tatt). Skulle gjerne hatt Tora på vannet fra begynnelsen til påsken, men da må hun nok klargjøres innendørs.

 

Men: se opp for snøen!

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Hei igjen Nils Pils !

 

Takker for omtanken. Angående jufting så skal jeg ha 2 justerbare ventiler, en i hver gavel.

Og ja, 35000,- er mange penger, men dersom jeg kan ha dette teltet med alle de fordelene som jeg ser for meg i 10-15 år, blir det ikke så store årlige utgifter. Samtidig får jeg en langt behageligere småjobbing med båten hele vinteren igjennom når jeg fyrer opp i byggtørka. Håper og tror denne også vil smelte snøen fra undersiden slik at den renner av taket. Vi får se.........Har du ikke behov for så stort telt som jeg har vil nok prisen bli lavere. Er du interessert å komme i kontakt med importøren " TRADEPARTNERS " er tlf. 47457846.

Link to post
Share on other sites

Dette velger jeg å tro er en aldri så liten "røverhistorie"? :wink: [

Det trodde jeg også inntil jeg idag har fått en mail som viser korrespondansen mellom personen som fikk beregnet takst på eiendommen, hans klageskriv til kommunen og kommunens tilsvar hvor de gir klageren medhold i lavere takstgrunnlag etter at han har flyttet båten sin. Må tilføye at dette er en innlandskommune. Det er ikke sikkert at kommunens takstmann ser forskjell på fast oppsatte bygninger og større fritidsbåter. Kanskje man trodde at det var en spesialsilo?

Link to post
Share on other sites

Tror aldri snøen vill kunne ligge på taket av teltet. det finnes ingen flat del på taket. Vill tippe det har mere enn 3o graders helling, samt plast duk. slik at snøen vill falle/renne rett av. Genialt telt! Dette skal jeg sjekke nærmere fra leverandøren. 35000.- for den størrelsen er meget rimelig. Selv om det er mye penger. :flag:

Redigert av kid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei NRK!

 

tror ikke det er noe problem siden glek skriver at teltet er festet til båten på 7 tonn.. med stropper. Tror hvis det flyr avsted, er det nok mye annet i nabolaget som flyr før dette! :cryin: Men når det kommer til forsikringen, så vet jeg ikke? men tryggere enn det lagret skal man nok lete lenge etter..

Link to post
Share on other sites

Dersom det er flere som ønsker slike telt er det bare å sende en Im. Har kontakter utenlands som bla produseres flyktningetelt for røde kors, de har også slike haller og til en prislapp som ligger et stykke under 35 lapper avhengig av størrelse men for tilsvarende avbildet. :flag:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Nå er båten min trygt hjemme i hagen også. Den ligger strategisk godt plassert i forhold til hobbyverkstedet (trekantvinduene over garasjen).

Det skal jobbes en del på interiøret i vinter.

Presenningen er lagt slik at det skal bli lett å løfte på en flik for å gå ombord. Det er også ordnet med god lufting øverst i mønet.

 

smallimg_3790.jpg

smallimg_3843.jpg

smallimg_3848.jpg

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Hei Contraband !

 

Fint hvis du kan konkurere med telt av samme type som jeg har. Kan du skrive litt om kvalitet på duk og reisvek når det gjelder matrialkvalitet ? Det jeg har er 680gr. duk og stålkonstruksjon med plastbelagte ståltaustropper. ( Produsent er PLAMEK i Polen ). I tillegg er dette ikke et masseprodusert telt, men et som laget ettter mål spesielt etter mine ønsker til min båt. Har sett mange uttalelser som du kommer med, men etter nærmere undersøkelser har det vist seg at bl.a. kvalitet ikke holder mål. ( Ofte 2-400gr. duk og aluminiumreisverk med dårlige sammenføyninger ). Sier ikke at dette er tilfelle for din del. Vil bare ha dette belyst så folk vet hva de skal se etter og sammenligne for ikke å bli lurt. Man må jo sammenligne lik kvalitet. Jeg har ingen aksjer i dette firmaet så jeg tjener ikke fem øre på å anbefale dette. Venter spent på svar..

 

Mvh. glek

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...