Jump to content

Billigere drevolje alternativ til Mercruiser


68 GT

Recommended Posts

Tenk på de som kjører volvo, så kan du betale for quicsilver olja med smil om munnen!

Den olja er svin bra, å etter mi meining faktisk et av orginal produktene som er vært penga.

industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis

NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15

Link to post
Share on other sites

Kjører Volvo og er storfornøyd, ka e problemet??

Kjip m olje = trøbbel. Går et par liter på drevet og spiller liten rolle om den koster 100 eller 200 pr liter.

Rett viskositet er mer viktig, SAE 75.....og SAE, så stort tall som mulig og den funker.

Bruker i dag SAE 75/140 på mitt Volvo DPE drev i tillegg til oljeforbedrer "power up" som har viser seg å redusere friksjon vesentlig.

Redigert av Fjord-duden (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hørt historie der en brukte drevet i race og knuste det gang på gang ved å ikke bruke deres orginalolje, er visstnok en helt spesiell olje tilpasset mercruiser drevene er jeg blitt fortalt, ikke vet jeg hvor fortroligt dette er, men nok til at jeg ikke blunket når jeg kjøpte orginalojen til mitt tidleigere bravo 1 og alpha drev.

 

Disse 2 drevene rommer heller ikke all hverden, så derfor var det ikke ett tema for meg å spare en 100 lapp eller 2...

 

Nå med volvos DPH drev og 5,5 liters volum kommer orginaloljen deres på vel 1300,- kroner, det er for drøyt syntes jeg. Så her velger jeg å finne annen fabrikant som tilfredstiller kravene til kvalitet og antagsvis til halve prisen.

 

Men som sagt, utfra hva jeg har blitt fortalt, og at disse drevene jeg der har erfaring med (beskjedent oljevolum) ville jeg kjøpt orginaloljen.

Link to post
Share on other sites

Sierra byttedeler til Mercruiser, skal i følge amerikanske og norske forhandlere ha fullgode erstatninger til drev og motor. Dette er et merke i Statene og Canada, og Norge, som selger erstatningsdeler til Mercruiser, Volvo og Yanmar +++. Min båtutstyrsforhandler i Stavanger, Jama Marina, påstår at det fullt ut tilfredsstiller Mercruisers spesifikasjoner på drevolje.

 

Jeg har kjøpt. men ennå ikke brukt:-)

Link to post
Share on other sites

Sierra byttedeler til Mercruiser, skal i følge amerikanske og norske forhandlere ha fullgode erstatninger til drev og motor. Dette er et merke i Statene og Canada, og Norge, som selger erstatningsdeler til Mercruiser, Volvo og Yanmar +++. Min båtutstyrsforhandler i Stavanger, Jama Marina, påstår at det fullt ut tilfredsstiller Mercruisers spesifikasjoner på drevolje.

 

Jeg har kjøpt. men ennå ikke brukt:-)

 

 

Kjenner til at Sierra har en mineralsk utgave av HP olja,er grønn den også.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...