68 GT Startet 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2009 Finnes det et rimeligere alternativ enn Quicksilvers highperformance drevolje som kan benyttes på alpha og bravo? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
skipsbygger Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Tenk på de som kjører volvo, så kan du betale for quicsilver olja med smil om munnen! Den olja er svin bra, å etter mi meining faktisk et av orginal produktene som er vært penga. Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Fjord-duden Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 (redigert) Kjører Volvo og er storfornøyd, ka e problemet?? Kjip m olje = trøbbel. Går et par liter på drevet og spiller liten rolle om den koster 100 eller 200 pr liter. Rett viskositet er mer viktig, SAE 75.....og SAE, så stort tall som mulig og den funker. Bruker i dag SAE 75/140 på mitt Volvo DPE drev i tillegg til oljeforbedrer "power up" som har viser seg å redusere friksjon vesentlig. Redigert 25.Oktober.2009 av Fjord-duden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Hørt historie der en brukte drevet i race og knuste det gang på gang ved å ikke bruke deres orginalolje, er visstnok en helt spesiell olje tilpasset mercruiser drevene er jeg blitt fortalt, ikke vet jeg hvor fortroligt dette er, men nok til at jeg ikke blunket når jeg kjøpte orginalojen til mitt tidleigere bravo 1 og alpha drev. Disse 2 drevene rommer heller ikke all hverden, så derfor var det ikke ett tema for meg å spare en 100 lapp eller 2... Nå med volvos DPH drev og 5,5 liters volum kommer orginaloljen deres på vel 1300,- kroner, det er for drøyt syntes jeg. Så her velger jeg å finne annen fabrikant som tilfredstiller kravene til kvalitet og antagsvis til halve prisen. Men som sagt, utfra hva jeg har blitt fortalt, og at disse drevene jeg der har erfaring med (beskjedent oljevolum) ville jeg kjøpt orginaloljen. Sitér dette innlegget Link to post
hapetra Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Sierra byttedeler til Mercruiser, skal i følge amerikanske og norske forhandlere ha fullgode erstatninger til drev og motor. Dette er et merke i Statene og Canada, og Norge, som selger erstatningsdeler til Mercruiser, Volvo og Yanmar +++. Min båtutstyrsforhandler i Stavanger, Jama Marina, påstår at det fullt ut tilfredsstiller Mercruisers spesifikasjoner på drevolje. Jeg har kjøpt. men ennå ikke brukt:-) Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 28.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Sierra byttedeler til Mercruiser, skal i følge amerikanske og norske forhandlere ha fullgode erstatninger til drev og motor. Dette er et merke i Statene og Canada, og Norge, som selger erstatningsdeler til Mercruiser, Volvo og Yanmar +++. Min båtutstyrsforhandler i Stavanger, Jama Marina, påstår at det fullt ut tilfredsstiller Mercruisers spesifikasjoner på drevolje. Jeg har kjøpt. men ennå ikke brukt:-) Kjenner til at Sierra har en mineralsk utgave av HP olja,er grønn den også. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
ultra1 Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Fjord-duden: 75-140? Ta å sjekk ut dette... Var vel Volvos første anbefaling, nå skal det brukest 75-90. /5-140 skal kun brukest der det er høy vanntemperatur. Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 går fint å bruke pennzoil sin full synt 75/90 gear olje eller full synt 75/140 gear olje i alle mercruiser drev eller volvo drev.... Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 14.November.2010 Link til dette innlegget Svart 14.November.2010 Bumber denne. Noen som har funnet en fullgod olje til en billigere penge? Altså har prøvd denne osv? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.