Jump to content

Hva slags båt har jeg kjøpt?

Morten P.

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Jeg har gått til inkjøp av min første båt, men er litt usikker på fabrikat. Ble fortalt at det skulle være en Herwa 15 men har ikke klart å få det bekreftet. Har planer om å restaurere den til tillnærmet original stand. Kan none hjelpe meg med bilder evt. opplysninger som gjør dette lettere? På forhand takk.

Hilsen landkrabbe som vil sette sjøbein.  :yesnod:

Bilde

Bilde

Bilde

Ble fortalt at det skulle være en Herwa 15

Ser ut til å være en Herwa 15 ja. Hadde en makan for 100 år siden. Et bilde av instrumentbordet vill avslørt den vil jeg tro.

Stilig båt. Ta godt vare på den

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Her er bilde av instrumentbordet.

Holder vel fortsatt en knapp på Herwa selv om jeg kanskje er noe mer usikker nå. Mener å huske at instrumentkonsollet skrånet mer markant oppover, altså var tydelig smalere på toppen enn i bunn. Kan vel variere fra år om annet kanskje?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Takker for svar så langt, men etterlyser fortsatt bilder evt forklaring på hvordan denne båten sansynlighvis så ut som ny. Hvilken type ratt satt det på den? Var det tre ratt, og har noen i såfall et slikt til salgs?

Lurer også på hvilken type av fenderlist jeg skal bruke på den.

Takknemmlig for alle svar.

Bilder vil bli lagt ut når jeg får startet på restaureringen.

Mvh. Morten.

• 2 måneder senere...
  • 3 år senere...
  • 2 måneder senere...

Dette er helt klart en Herwa 15. Ble produsert 280 slike fra 1965-1971 om jeg ikke husker feil. Har selv en slik nå som jeg holder på å pusse opp. Etter hva jeg vet ble de orginalt levert med plastbelagt 3-eiket ratt og faktisk med 3 benker (to-setere) bak hverandre. Jeg er mer enn normalt intressert i å lære mer om disse båtene da jeg selv holder på med en så kontakt meg gjerne om du finner noe lurt.

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...