Jump to content

Noen som har hatt innbrudd i båten sin?

2xDiesel

Recommended Posts

Som nevnt lenger oppe så har jeg en eldre utgave av CO alarm modul.

Den trekker 35 ma @ 12 VDC i St.by modus iflg. bruksanvisning.

Husk også å bestille givere til alarmkretsene og evt. strobelys og lydhorn slik at tjuven blir påminnet alarmen. Regner med at han vil stikke fort som f..n når alarmen utløses.

Har selv benyttet magnetbrytere og berøringsmatte i NC kretsen. NO kretsen benytter jeg nivåvakter til å overvåke vannstand i skutebunn. Har også et Defa rele til å fjernstyre motorvarmerne.

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Jeg har brukt clas ohlson sin forgjenger av den alarmen de har nå, i 2 båter.. og er kjempe fornøyd.

De gangene jeg har hatt folk i båten har alarmen varslet som den skulle, og sist nå med en HØY db sirene, så snudde dem i døra uten å gjøre noe i båten.

Alt var på plass, så de snudde nok av sirena.

Jæ¤%&¤ irriterende at en ikke kan ha ting i fred. De som har gjort dette i disse båtene burde blitt satt på hue og pumpa inn polish'en så langt oppi der sola aldri skinner til de tyter ut i andre enden.

Det snodige er at de gangene jeg har hatt folk i båten min i otra, er også natt til mandag. nærmere bestemt rundt midnatt til 1 på natta..

Er nesten så jeg har lyst til å legge meg i båten å vente på de. merk: skrev _nesten_ lyst. Gudene vet hva en kunne gjort med dem.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Ulv: Jeg fyrer opp dreiebenken her og blir med :-)

Det er synd å si det, men det er faktisk sånn at det er bare slike metoder som virker på enkelte. Har en kamerat som hadde 6-8 flåteinnbrudd i sin yrkesbåt. Politianmelte hver gang. En politibetjent la seg også på vakt og skulle ta dem på fersken, med det resultat at betjenten fikk grisebank :eek: Kompisen min syntes etter hvert at nok fikk være nok :headbang:

En dag han kjørte i sentrum fikk han øye på vedkomende som regnes som hovedperson ang flåteinbrudd. Han svigte opp på siden av han og ba han sette seg inn i bilen. Vedkomende var da litt bråkjekk og satte seg inn i bilen hvor han videre lurte på hva dette betydde. Jeg har aldri fått vite av kompisen min hva som skjedde videre, annet enn at "de kjørte seg en tur" og at han hadde "fortalt" vedkomende hva han sytes om denslags :lipseal:

Hva han har gjort/skremt ham med aner jeg som sagt ikke, men det er nå gått flere år uten at flåten har vært rørt :smash:

Redigert av alfb (see edit history)
  • 4 uker senere...

Vi har hatt uønsket besøk i båten sist uke. I år har vi bestemt oss for å legge båten i opplag på sjøen, og bygd ett "presenning hus" over den. Dette er enkelt å komme inn i, og vi har bestemt oss for å la luken inn i båten stå ulåst for å slippe hærverk. Dette virket bra, da det ikke er gjort noe hærverk av noen type. Båten er tømt så det er ingen ting å stjele..

Men: Er det noen av dere her som har erfaring med denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=141532923

Grei pris ihvertfall.. Man rekker vel aldri frem for å få tak i de som prøver seg, men man får ihvertfall beskjed om at noe er på ferde..

En annen ting jeg vurderer er å sette 2 fulle flasker med whiskey eller annet "godt" i båten tilsatt store mengder avføringsmiddel eller annet ubehagelig.. Om ikke det er noe annet å stjele så tar de ihvertfall disse og får svi litt for syndene sine..

Har også fått høre at disse bandene også stjeler strømpropeller, eller bare kutter de av for å gjøre hærverk.. Noen som har erfaring med dette??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...