K-Woll Startet 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2009 Hei. Jeg trenger service på en aq 140 volvo penta og et 280 drev. Min lokale leverandør skulle ha ca 11 000 kr for denne servicen inkludert skifte av belger. Siden båt og motor er fra 1978 og verdien på båten er forholdsvis lav syntes jeg dette blir noe i meste laget å betale. Er det noen som kjenner til noen som kan tilby dette rimeligere i Oslo Akershus området? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 (redigert) eg må no ærlig talt sei at en verkstedhåndbok og å lære å gjøre dette sjøl er et must på slike gamle greier :) Redigert 27.Oktober.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 De tar mye for ordet "service". Du kan vel skifte anoder og smøre inn drevet med bunnstoff selv? Formuler deg heller slik: Hvor mye koster: - Oljeskift på motor med filter - Oljeskift på drev, smørepunkter - Skifte av knutebelg på drev - Skifte bensinfilter Det tar maks en 1/2time å skifte olje og filter på motor, bytte belg ca 1 time. Hvis motor virker grei ellers så trenger du strengt tatt ikke bytte plugger og slikt. Hvis du tar den helt ut kjøper du alle delene på biltema selv og gir mannen 650.-/time for å bytte for deg :-) Nå fikk jeg sikkert mange uvenner, hehe. Men jeg synes synd på alle som blir utsatt for "ran" fordi verkstedene antageligvis har plenty å gjøre på denne årstiden. På en annen side så må verkstedene overleve, men det virker ikke som de har magemål... Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Ligger konservering i den prisen på 11000? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Whistler Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 De tar mye for ordet "service".... Men jeg synes synd på alle som blir utsatt for "ran" fordi verkstedene antageligvis har plenty å gjøre på denne årstiden. På en annen side så må verkstedene overleve, men det virker ikke som de har magemål... Om man leser det stadige "gnålet" fra redaktøren i Båtbørsen er vel snarere problemet at de har for lite å gjøre om vinteren og avviser kunder på våren på grunn av den sesongmessige variasjonen. Standard serviceoppdrag er vanligvis kalkulert ut fra en romslig fastpris snarere enn medgått tid. Jeg anbefaler sterkt å følge oppfordringen om å anskaffe manual og fikse dette sjøl. Det er ikke langt unna at du får en komplett motorpakke for bortimot samme pris på finn. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
68 GT Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Hva innebærer denne servicen for noe egentlig? Har hørt om aktører som tar 5000 for av/på motering ved belg skift på 280/290 drev... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Superkul Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 jeg tar jobben for 10500 - da skal jeg kjøre fra fredrikstad og opp til båten + stoffe den og male drevet Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
68 GT Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 jeg tar jobben for 10500 - da skal jeg kjøre fra fredrikstad og opp til båten + stoffe den og male drevet Hmmmm..... Anbuds runde? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Superkul Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 hehe håper di skjønner ironien - hadde følt det var ran hvis jeg hadde tatt halvparten Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
68 GT Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Ja,du kunne jo tatt drosje tur retur,samt dratt til syden for resterende kr Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
AQ140A Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Jeg fikk pris på 12000 kr. men det var uten bytte av belger. dvs. NOT!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Hei, skriv inn aq140 undr motortype her , da finner du instruksjonensbok m.m Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bartesam Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Er jo pine meg ran på høylys dag dette da. Jobben er maks verdt det halve. Virker som de priser seg så høyt for å slippe jobben Ta denne jobben selv. Det lærer du litt av samtidig så kan du reise til syden for restansen Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
68 GT Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Hvem og hvor i landet opereres det m slike priser?? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
AQ140A Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 For min del var det ett orginalt VP verksted. Har detaljert oppsett på hva de skulle gjøre. Om det er intersant kan jeg finne det frem imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Det hadde vært interessant å se hva de gjorde for den prisen ja Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Hansi Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Om det er intersant kan jeg finne det frem imorgen. Kan være greit for noen å se ja. Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Fikk en pris på nesten 40.000 for mine to KAD 300. Kjøpte for 6 lapper i deler og misbrukte en kompis i 6 timer..............og vips. Rett skal være rett, har ikke foretatt ventiljustering, men inbiller meg at jeg skal lære meg det når oppsiden er såpass skyhøy! Men jeg har respekt for at de vil ha betalt, det hadde jeg også villet! Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Fikk en pris på nesten 40.000 for mine to KAD 300. Kjøpte for 6 lapper i deler og misbrukte en kompis i 6 timer..............og vips. Rett skal være rett, har ikke foretatt ventiljustering, men inbiller meg at jeg skal lære meg det når oppsiden er såpass skyhøy! Men jeg har respekt for at de vil ha betalt, det hadde jeg også villet! Man får jo en klage rett og en garanti med på kjøpet lar man et verksted gjøre jobben. Men for noen er 40000 like mye som 4000 er for meg..... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Bartesam Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Synes ikke det går an å ta slike priser for 2 motorer. Er virkelig sjeleglad at jeg kan gjøre alt dette selv. Synes synd på mennsker som er avhengig av å kjøpe denne typen hjelp hvert eneste år. Ryker motorer eller gir, så gjør jeg jobben selv Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
2xDiesel Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Det som er viktig er at man er bevisst på kostnadene før man går til annskaffelse av båt. Er man vanelig lønnsmottaker som meg og ønsker å levere nøkkelen på høsten, og hente den på våren med full pakke og innendørs lagring utløser dette en regning på tett oppimot 100.000,- Alternativt kan man ha båt som hobby, missbruke gode venner, søke hjelp på fora som dette og ønske å lese seg opp på de installasjonene man har. Da slippe man unna med 10.000,- til 15.000,- og noen timers kosejobbing. Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Jeg fikk tilbud om 11500,- for service (bytte olje, filter, 1 stk impeller, sink anoder) og lagring av drev. Regningen kom på 14500,-. Jeg ble ranet og gikk over til hyggelige polakker og hyggelig pris! Delene og olje står jeg for selv: 4000,- ! (Cummins 210 HK) Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
AQ140A Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 7300 i arbeid Deler: 5500,- Alt inkl. mva. olje impeller sinkanoder gummibelg slangesats pakning belgsats o-ring zinkring oljefilter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.