Exposure Startet 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2009 Ja, emnetittelen sier det meste. Gjelder en YS fra ca 1980. Ca 8 hk. Ex. Sitér dette innlegget D5L Link to post
m/s draugen Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Hei.Mener du ikke YX.? Sitér dette innlegget Link to post
NordicX2 Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Om du tenker på YSE eller YSB, 8 hk eller 12 hk, så kan du fylle på vanlig 15W-40 olje på giret. Fikk det annbefalt fra Yanmarverkstedet da jeg lurte på det samme. Det funka som bare det.... Har nå tatt ut denne motoren og byttet med en nyere 2GM20. Om du behøver deler til YSE så har jeg denne motoren stående. Nyoverhalt vannpumpe, nytt eksosbend mm Sitér dette innlegget Link to post
Exposure Svart 28.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Om du tenker på YSE eller YSB, 8 hk eller 12 hk, så kan du fylle på vanlig 15W-40 olje på giret. Fikk det annbefalt fra Yanmarverkstedet da jeg lurte på det samme. Det funka som bare det.... Har nå tatt ut denne motoren og byttet med en nyere 2GM20. Om du behøver deler til YSE så har jeg denne motoren stående. Nyoverhalt vannpumpe, nytt eksosbend mm Ja, tenker egentlig på alle YS'ene. (YSE8, YSB8 og YSM8). For andre interesserte: ensylindra horisontal dieselmotor fra 70-tallet med ca 8 hk. Jeg er litt i tvil om jeg har YSB eller YSM. Dersom noen er veldig inne på disse så klarer dere kanskje å se hvilken modell det er utifra bildet? Har fått diverse ulike svar angående girolje idag. Noen mente jeg kunne fylle på vanlig motorolje, andre mente GL-4 eller GL-5 var riktig, mens andre igjen mente SAE 80W/90 var tingen. Problemet mitt er at jeg nettopp har anskaffet meg båten, og aner ikke hva som er fylt før. Forrige eier har aldri fylt (hadde båten i en kort periode), så det var ikke mye hjelp å få der. Girkassa er helt tom for olje, så får ikke sjekka der heller. Eneste er lukta på peilepinna. Der mener jeg det lukter veldig "girolje". Skal ta den med til Blommenholm motorverksted for en lukteprøve! :) Tviler forøvrig ikke på at man kan fylle motorolje på kassa, men da er det sikkert greit å flushe den noen ganger med den nye olja. Ex. Sitér dette innlegget D5L Link to post
Exposure Svart 28.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Om du tenker på YSE eller YSB, 8 hk eller 12 hk, så kan du fylle på vanlig 15W-40 olje på giret. Fikk det annbefalt fra Yanmarverkstedet da jeg lurte på det samme. Det funka som bare det.... Har nå tatt ut denne motoren og byttet med en nyere 2GM20. Om du behøver deler til YSE så har jeg denne motoren stående. Nyoverhalt vannpumpe, nytt eksosbend mm Takk forresten for tilbud om delekjøp. Skal ikke se bort ifra at det blir aktuelt... Ex. Sitér dette innlegget D5L Link to post
Exposure Svart 30.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Har fått diverse ulike svar angående girolje idag. Noen mente jeg kunne fylle på vanlig motorolje, andre mente GL-4 eller GL-5 var riktig, mens andre igjen mente SAE 80W/90 var tingen. Problemet mitt er at jeg nettopp har anskaffet meg båten, og aner ikke hva som er fylt før. Forrige eier har aldri fylt (hadde båten i en kort periode), så det var ikke mye hjelp å få der. Girkassa er helt tom for olje, så får ikke sjekka der heller. Eneste er lukta på peilepinna. Der mener jeg det lukter veldig "girolje". Skal ta den med til Blommenholm motorverksted for en lukteprøve! :) Tviler forøvrig ikke på at man kan fylle motorolje på kassa, men da er det sikkert greit å flushe den noen ganger med den nye olja. Ex. Da har Blommenholm Motorverksted utført luktetesten! Det ble konkludert med SAE30- olje. Så da er olje innkjøpt og fylt på. Takk til Blommenholm Motorverksted for glimrende service og godt humør! Ex. Sitér dette innlegget D5L Link to post
roy_n Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Har motoren din elektrisk matepumpe er det ysb har den mekanisk d.v.s membrapumpe sitter på høyre side sett forfra er det en ysm, hvis den ikke har fødepumpe men får diesel tilførsel ved fall er det yse. roy_. Sitér dette innlegget Link to post
MS Taifa Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Hei, er det noen som har en slik fjær som sitter mellom dieselpumpa og armen hvor gass wire er festet på en YSM8G? Leverandør kan ikke skaffe lengre. JI Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.