Jump to content

Bavaria service i Bergen


Seiler2

Recommended Posts

Hei/god morgen

 

Jeg går å lurer litt på en Bavaria 35 Cr, liker båten godt med 3 cabiner og ikke alt for stor.. det jeg er litt skeptisk til er hva Lunde båt har gjort når det gjelder oppfølgning av båtene her i område nå etter at de la ned avdelingen i Bergen.

 

Noen som vet noe om dette? :smiley::smiley: for meg er det viktig at det ikke blir problemer med å få hjelp dersom man skulle få noe tull med båten.. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Noen som vet noe om dette? :smiley::smiley: for meg er det viktig at det ikke blir problemer med å få hjelp dersom man skulle få noe tull med båten.. :crazy:

http://www.lundebaatvest.no/ er sikkert rett mottaker for dette siden de dekker vestlandet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei/god morgen

 

Jeg går å lurer litt på en Bavaria 35 Cr

 

... for meg er det viktig at det ikke blir problemer med å få hjelp dersom man skulle få noe tull med båten.. :crazy:

 

Det er vesentlig å ha en god leverandør i ryggen, dette er nok den største stryken til LundeBaat så jeg vil tro de har et fornuftig opplegg i Bergen. På Hanse har vi nå rullende team fra fabrikken. Det er jo bra mtp at de kjenner båtene, men det tar tid...

 

Fikk kikket i bav 35 nå første gang i høst, det var jo spesielt interessant for meg med Hanse 350 når vi kjøpte var det bare Bav 34 med to lugarer. Vi har også 3 lugarer i 350en og er veldig fornøyd med det. I Bav 35 kan du også flytte skottene her, det virker prakisk, men jeg vil tro det kanskje blir litt mindre privatliv mellom disse lugarene? Den største forskjellen ellers jeg oppdaget er at cockpiten er mye smalere enn på Hansen, men sikkert like lang. Innvendig er takhøyden betydelig lavere og ikke nok til at jeg med mine 183 kan strekke ryggen skikkelig... Det syns jeg var dumt, ellers en flott båt som nok vil holde seg godt i pris, stor nok til en familie og likevel liten nok til å håndtere enkelt også alene...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Tja, hva med å ringe lunde og spørre? Tror kanskje det er seilmaker iversen. Men er ikke sikker.

Alt er nok lett for en som er så lur som deg, :puke:

 

Det er vel en selvfølge at jeg har snakket med Lunde om dette, en helt annen ting er vel å spørre brukere av dette forumet om det er noen som har erfaringer med hvordan dette hånteres nå, det er no en gang sånn at opplevelsene til brukerne er vel så riktig som selgerens opplysninger.

 

De fleste andre forstod sikkert at jeg var ute etter erfaringene til andre Bavaria eiere i området..

 

Takk til de som svarer på en skikkelig måte :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hvis du forteller hvem som er lunde's servicepartner, kan kanskje jeg fortelle deg hva jeg syns om dem. Siden jeg ikke har, eller har hatt, eller kommer til å ha bavaria; er det lite å tilføre hvis ikke jeg får vite hvem det er. Men jeg har jo erfaring med opptil flere firmaer som driver med seilbåtservice i bergensområdet. Men det er kanskje hemmelig? :lol:

 

Hvis du syns jeg ikke svarer på en skikkelig måte, vil jeg heller si at du må spørre ordentlig. :wink:

 

Jeg oppfattet det slik at du ikke visste hvem Lunde Båt nå bruker i bergen. :rolleyes:

 

I en periode i fjor var det seilmaker iversen, men jeg lurer på om den personen som i størst grad stod for dette har sluttet der og nå samarbeider med et annet båtfirma.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Det er nok lett og finne feil hos andre, vis man leiter, beklager hvis jeg formulerte meg for dårlig for deg... regnet med at medlemer på et sånt sted som dette ville hjelpe hverandre og være positiv til andre, ikke at noen bruker tiden sin til å gulpe på andre...

 

Jeg gidder uansett ikke å bruke tid på å diskutere dette mer med deg,

 

Jeg tror de har gitt seg hos Iversen ja, og jeg tror det er et firma som heter Båt service som har overtatt endel av jobbene... men det sier ikke meg så masse. noen Bavaria eiere med erfaringer her? :smiley::smiley:

 

Det var litt av et opplegg Hannse har da, må jo koste en formue.... hvis de har et team fra fabrikkensom reiser til Norge for å gjøre sånt..

Link to post
Share on other sites

Alt er nok lett for en som er så lur som deg, :puke:

 

 

Det er nok lett og finne feil hos andre, vis man leiter, beklager hvis jeg formulerte meg for dårlig for deg... regnet med at medlemer på et sånt sted som dette ville hjelpe hverandre og være positiv til andre, ikke at noen bruker tiden sin til å gulpe på andre...

 

Duverden , først gulper du og er surt som en sitron i 16:29 posten og så påstår du at andre er det når de misforstår posten din og forsøker å hjelpe , hva er grunnen til denne fiendtligheten, prøv å se postene her fra en annen enn din egen side , jeg trodde også du var ute etter å få vite hvem som tar seg av service på bavaria i Bergen

Link to post
Share on other sites

Makan til entré har jeg ikke sett på lenge!

 

Håper ikke dette er hvordan det skal bli i fremtiden, og at det ikke er sånne som deg jeg møter neste gang jeg tar turen til en gjestehavn? :cheers:

Nei - det er på tide å svelge kamelen, du ferske Bavariareder: Her på båtplassen er det ikke på et slikt nivå man diskuterer!

Link to post
Share on other sites

uff da, det var voldsomt :smiley:

 

eneste jeg har vært ute etter er erfaringer fra andre, ikke masse styr om hvordan spørsmålet er formulert... men nå skal vi vist dra det enda et hakk videre til at vi ikke ønsker å treffe hverandre.. dette er vist ikke stedet for meg nei, kanskje du har rett i det i alle fall... :smiley:

 

Jeg for min del syntes alltid det er kjekt å treffe andre i gjestehavnene :cheers::drink::smiley:

Link to post
Share on other sites

Det var litt av et opplegg Hannse har da, må jo koste en formue.... hvis de har et team fra fabrikkensom reiser til Norge for å gjøre sånt..

 

Det kan du si, men det er nok ikke så rimelig å kjøpe timer til x antall kroner hos andre heller og spes om disse ikke kjenner båtene så godt. Fordelen med opplegget til Hanse er at de som kommer kan båtene godt samt at vi som kunder slipper å forflytte båtene. Ulempen er at det bare er to team som både er i Norge og Sverige og det er mange Hansebåter rundt med reklamasjoner som skulle vært tatt for lengst! Dette er nok en ekstra innsats nå for å få et bedre rykte, hva som blir løsningen på sikt er ikke godt å si. Derfor gjør du lurt i velge LundeBaat hvis du liker båten, service er den absolutt største styrken deres og det virker som om det er veldig lett å selge enn Bavaria så da er det bare å kjøre på... Men jeg lurer fortsatt på hvofor de ikke lager god takhøyde i en så stor båt... Min kamerat har en B36 og der er det god høyde... Vel, noe er det med alt...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Takk for et fint og saklig svar :smiley:

 

Det med høyden må jeg jo sjekke for det er jo helt merkelig hvis jeg ikke kan stå oppreist i båten, da kan jeg ikke ha den hehehe

 

Det er jo sikker et veldig proft opplegg, men det er jo synn hvis dere må vente veldig lenge på å få rettet feil da...

Link to post
Share on other sites

Takk for et fint og saklig svar :smiley:

 

Det med høyden må jeg jo sjekke for det er jo helt merkelig hvis jeg ikke kan stå oppreist i båten, da kan jeg ikke ha den hehehe

 

Det er jo sikker et veldig proft opplegg, men det er jo synn hvis dere må vente veldig lenge på å få rettet feil da...

 

Veldig proft er det ikke (de hadde blant annet ikke med ny badeplattform som jeg har blitt lovet veldig lenge), men de kom fort og fikset vinduene mine så min erfaring er god. Hansene har slitt med vinder som løsnet pga feil på limen som ble brukt (flere andre merker har hatt samme feil)! Mye rart kan skje med en båt og derfor er service veldig viktig. Hanse solgt av Lundebaat måtte vært det perfekte! HAHA...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Hehehe det kan du si, Hanse har fine båter så det hadde kanskje blitt bra ja :smiley: det er ikke så lett å bestemme seg for det er jo masse bra på markede, men for meg teller prisen, og selvsagt service etter salget masse.

 

har vel egentlig bestemt oss for en Bav. 35 men nå må jeg sjekke det med høyden...

Link to post
Share on other sites

Seiler2: Da svarte du etterhvert på det jeg ante. Det er samme person som jobbet hos Iversen som nå driver dette nye firmat som du tydeligvis vet navnet på. Jeg brukte han når han jobbet hos Iversen. Arbeidet gjalt et skifte av rorlager og er beskrevet i denne tråden.

 

Men siden det ikke er en bavaria er det sikkert ikke relevant. :lol:

 

Men du skal vite at det nok er en fordel at han har sluttet der, for organisering av service er (for å si det pent) ikke Iversens sterkeste side. Dessuten skriver de fakturaer med ganske bred gaffel. Akkurat det er vel ikke så viktig de årene garantien gjelder på båten... :yesnod:

 

Hvis du vil ha samme servicefolk som Lunde båt vest hadde før, vurderer du heller Jeannau, for Nautic Sailing har ansatt han som jobbet hos lunde før...

 

Beklager hvis dette innlegget ødelegger tråden siden du tydeligvis ikke ville ha min mening... :cool:

 

Ps: Sjekket bav 35 på messen i høst og likte den. De har fått mye innvendig plass ved å droppe kartbordet og lage en på grensen til farlig cockpit. Som Bjoris sier er den overraskende lav innvendig, men med mine 176 cm gikk det greit.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Hehehe det kan du si, Hanse har fine båter så det hadde kanskje blitt bra ja :smiley: det er ikke så lett å bestemme seg for det er jo masse bra på markede, men for meg teller prisen, og selvsagt service etter salget masse.

 

har vel egentlig bestemt oss for en Bav. 35 men nå må jeg sjekke det med høyden...

 

Skal ikke forsøke å sette griller i hode ditt, men jeg er bare 183 høy og kunne ikke strekke ryggen skikkelig og det var et absolutt punkt på vår liste med skikkelig takhøyde... I Hanse 320 har jeg ikke skikkelig ståhøyde ut til sidene i båten, men god høyde i midten, men i 350en er det ståhøyde over alt, både i forkabin og i begge akterkabinene samt ut mot sidene, litt knapt er det på toalettet fremme, men jeg kan stå oppreist der også, men strekker jeg ryggen tar jeg opp i, men det er jo sjelden en står på tå på toalettet:)

 

Prisen var som for dere også avgjørende for oss, mange har i ettertid ment at det måtte være feil at jeg fikk Hansen for bare 5.000 mer enn tilsvarende Bav 34 (B35 var ikke kommet i fjor). Lærdommen var at det gis veldig forskjellig rabatter rundt om så med nesten 50.000 i rabatt på Hanse og bare 18.000 på Baven samt at frakt og levering var halve prisen på Hansen så var det vips nesten samme pris. I tillegg til dette måtte en legge på for enten rulleseil eller lazyjack og kick mv på Bavariaen, men dette var inkl. på Hansen... Nå var det et saftig tillegg på Hansen for 3. lugaren, så sammenlikningen var da uten 2. akterkabin naturlig nok, er det samme pris på 34 og 35 av Bav?

 

Bildet kan nå være helt annerledes, en kompis av meg kjøpte nettopp en Askeladd der selger hadde tilbudet på Bav seilbåt med 10% rabatt!!! Det er jo saftig i forhold til de lusne 18.000 jeg fikk tilbud om. Nå var nok jeg som det høres ut at du er, litt solgt til et merke før jeg begynte å sjekke. Det er jo slik at det er vesentlig å velge den en har mest lyst på selv om det skulle være veldig mange gode grunner for å velge noe annet! I ditt tilfeller er det jo heller ikke mange grunner til å velge noe annet, Bav 35 er en flott båt til god pris. Blir som en VW, du gjør garantert ikke noe dårlig kjøp og du får godt betalt den dagen du selger, MEN det finnes jo mer spennende bil:)

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

God morgen og takk for et skikkelig svar Sun Flyer, det er mye kjekkere... :smiley: fin dokumentasjon på jobben du fikk gjort med rorlageret. men det er ikke hos Bildøy Båt og motor de har servisepunkt. det spurte jeg om, det er vist på Askøy og det er ikke Dolvikbåt heller.men noe som het Båt service.. men det er sikkert bra, hadde bare vært kjekt å høre fra noen som har erfaring med de...

 

Jeg har ikke noe i mot Jeanneau og heller ikke Heitman, men jeg har derimot hørt mye rart om Nautic Sailing, og spesielt servicemannen som de har annsatt fra Lundebåt vest. så det er ikke en som jeg vil ha ombord...

 

Jeg føler jo jeg har god tid, hehehe men våren kommer fort så jeg må vel snart bestemme meg..

Vi har jo Benneteau også, noen som har erfaringer med deres forhandler Fjord sailing?

Redigert av Seiler2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

God morgen og takk for et skikkelig svar Sun Flyer, det er mye kjekkere... :smiley: fin dokumentasjon på jobben du fikk gjort med rorlageret. men det er ikke hos Bildøy Båt og motor de har servisepunkt. det spurte jeg om, det er vist på Askøy og det er ikke Dolvikbåt heller.men noe som het Båt service..

 

Bildøy båt og motors del av jobben besto i å løfte båten på land. Det var mannen fra Iversen som gjorde jobben. Han hadde et samarbeid med bildøy om kranløft. Og det er den samme fyren som har Seilbåtservice nå. Du skal ikke være bekymret for kvaliteten på jobbene der. Fyren er veldig dyktig.

 

Jeg har ikke noe i mot Jeanneau og heller ikke Heitman, men jeg har derimot hørt mye rart om Nautic Sailing, og spesielt servicemannen som de har annsatt fra Lundebåt vest. så det er ikke en som jeg vil ha ombord...

Jeg har også hørt om både gode og dårlige erfaringer der. Dette er jo et dilemma. Det er en generell oppfatning at Lunde Båt er best av alle på service. Men når man ser på jobben de samme folkene utfører hos andre, sier det seg selv at det ikke alltid kan ha vært perfekt hos lunde heller... Men hvis det er han fyren med initialene O.G. som er lundes samarbeidspartner nå så er dette veldig bra.

 

Jeg føler jo jeg har god tid, hehehe men våren kommer fort så jeg må vel snart bestemme meg..

Vi har jo Benneteau også, noen som har erfaringer med deres forhandler Fjord sailing?

Jeg har bare observert at de har solgt bra og at kjøperne deres virker mer fornøyde nå enn de var hos den forrige forhandleren. Tror nok det er ok.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Når man leser dette her så blir man jo nesten litt redd - Hvor mye galt er det egentlig med nye båter. Er det normalt at Bavaria, Jeanneau eller Bennetau har mangler som må fikses? Har tenkt meg selv en nyere båt til enten neste vår eller 2011. Er det slik at man må nesten forvente at det er mangler både her og der?

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...