SRA Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 (redigert) Ja desverre så er det nok noe mer plukk på nye båter en for eksempel nye biler. Så der er en forskjell. Den største forskjellen ligger nok på hvordan reklamasjoner blir håndtert. Merkeimportøene av biler er nok langt mer profesjonelle der. Importørene av båter der varierer det fra ikke eksisterende til profesjonelt. Man er beskyttet via kjøpsloven men det hjelper lite da dette har vært en bransje med mye konkurser i. Så her bør en som du gjør innhente erfaringer og ikke synsinger. har brukt Lunde Båt selv og fikk rask og god hjelp, jeg "sokner" til Stavanger kontoret men de har flytta og servicelager til Oslo slik at jeg ble satt over dit. Bakdelen var at delene måtte sendes før jeg fikk dem. Fordelen var at de jeg snakket med kunne sine saker da dette var folk som kun driver med services og reperasjoner. Redigert 30.Oktober.2009 av SRA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 Det er jo med respekt å melde en del reklamsjoner på nye biler også! (uten at jeg forsvarer at det er feil på verken biler eller båter!) Det er jo ofte en leser at f.eks Toyota må kalle inn XXX tusen biler p.g.a feil. Jeg hadde en bil på verksted for å reparere air con forrige uke (reklamasjon) Dette ble fikset, men samtidig hadde de da gjort 3 andre jobber på bilen, som de var pålagt fra importør/produsent Så ja...det er litt feil på nye båter, forskjellen ligger i hvordan det løses av forhandler. (det er nok også varierende mengder feil på de ulike merkene.) MIN erfaring er: Hanse=mye feil=>dårlig/ingen oppfølging Beneteau= litt småfeil=> god oppfølging Men husk også at når en kjøper en ny båt, er terskelen veldig lav for å reklamere (den er jo ny!). Kjøper en en brukt båt, vet en om disse problemene, eller fikser selv når de oppdages (snaker da om småfeil/rep) Sitér dette innlegget Link to post
Seiler2 Svart 30.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 Ja litt feil må man vel regne med uansett, dette vil jo som oftes være bagateller, men uanstt så er det viktig for meg å vite at det blir tatt tak i av selgerne av båter, slik at ikke dette blir et uromoment som ødlegger gleden ved å ha båt.. Derfor syntes jeg det er veldig greit å høre med folk som har handlet før meg, og er takknemmelig for masse fine svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.