Jump to content

Bavaria service i Bergen


Seiler2

Recommended Posts

Ja desverre så er det nok noe mer plukk på nye båter en for eksempel nye biler. Så der er en forskjell.

Den største forskjellen ligger nok på hvordan reklamasjoner blir håndtert.

 

Merkeimportøene av biler er nok langt mer profesjonelle der.

Importørene av båter der varierer det fra ikke eksisterende til profesjonelt.

Man er beskyttet via kjøpsloven men det hjelper lite da dette har vært en bransje med mye konkurser i.

 

Så her bør en som du gjør innhente erfaringer og ikke synsinger.

 

har brukt Lunde Båt selv og fikk rask og god hjelp, jeg "sokner" til Stavanger kontoret men de har flytta og servicelager til Oslo slik at jeg ble satt over dit. Bakdelen var at delene måtte sendes før jeg fikk dem.

Fordelen var at de jeg snakket med kunne sine saker da dette var folk som kun driver med services og reperasjoner.

Redigert av SRA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er jo med respekt å melde en del reklamsjoner på nye biler også! (uten at jeg forsvarer at det er feil på verken biler eller båter!)

Det er jo ofte en leser at f.eks Toyota må kalle inn XXX tusen biler p.g.a feil.

Jeg hadde en bil på verksted for å reparere air con forrige uke (reklamasjon) Dette ble fikset, men samtidig hadde de da gjort 3 andre jobber på bilen, som de var pålagt fra importør/produsent

 

Så ja...det er litt feil på nye båter, forskjellen ligger i hvordan det løses av forhandler. (det er nok også varierende mengder feil på de ulike merkene.)

MIN erfaring er:

Hanse=mye feil=>dårlig/ingen oppfølging

Beneteau= litt småfeil=> god oppfølging

 

 

 

Men husk også at når en kjøper en ny båt, er terskelen veldig lav for å reklamere (den er jo ny!). Kjøper en en brukt båt, vet en om disse problemene, eller fikser selv når de oppdages (snaker da om småfeil/rep)

Link to post
Share on other sites

Ja litt feil må man vel regne med uansett, dette vil jo som oftes være bagateller, men uanstt så er det viktig for meg å vite at det blir tatt tak i av selgerne av båter, slik at ikke dette blir et uromoment som ødlegger gleden ved å ha båt..

 

Derfor syntes jeg det er veldig greit å høre med folk som har handlet før meg, og er takknemmelig for masse fine svar :flag::smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...