Jump to content

Tenker å kjøpe ny Buster xxl eller lignende, hva mener du?

skibsplast ohoi

Recommended Posts

Hei

Fordi du spør kva me meinar, så kan eg nemna at eg synest at Buster er dårlege båtar. Eg vil faktisk seia det så sterkt at eg synest det nokre drittbåtar.

Rett nok så tuftar eg dette på røynslene dykkeklubben min hadde med ein Buster Magnum i perioden 1995 - 1999. Den sokk tre gangar.

Nyar busterbåtar har til og med lakkert skrog. Det forstår eg ikkje poenget med på båtar av alu.

Ask

Men da burde du heller si at den bustern dere hadde i den perioden var dårlig. Særlig siden den lyten du nevner var et reelt problem som ble fikset på båtene som kom senere.

ALU-båtene til redningsselskapet har visst også lakkert skrog. Lurer på hvorfor.

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Nyar busterbåtar har til og med lakkert skrog. Det forstår eg ikkje poenget med på båtar av alu.

Ask

Det spørs hva du ser etter. Skal du bruke den som arbeidsbåt på et oppdrettsanlegg, og rengjør båten til høsten er lakken bare i veien.

Men skal du ha en fritids og fiskebåt er lakkert båt ganske så praktisk. Lettere å gjøre rein, og du slipper den rue overflaten som aluminium får.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

• 1 måned senere...

Jeg er også på jakt etter Buster. Enten nye XXL eller Magnum. En båthandler som hadde en Magnum m 225 Suzuki til salgs sa at Magnum var mye bedre en nye XXL ?? Forhandleren hadde tidligere vært agent for Buster. Dvs kjenner båtene, men dette virker ikke troverdig eller?

Ser at de fleste ny type XXL går med 115hk, jeg ønsker 150. Ikke pga toppfart, men for å kunne marsje greit med lavt turtall (lydnivå) og endel last. Synspunkt?

Når det gjelder egenskapene til xxl og magnum, har jeg ingen erfaring, men båthandleren jeg er i kontakt med påsto det motsatte av din, så jeg tror vi skal legge like stor vekt på begge :lol:

Jeg er enig med deg i motorvalget, nok å ta av når det trengs, og lavere turtall på marsfart. Tenker du å kjøpe 2010 modell, eller en brukt?

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Det blir nok en brukt. Med XXL/150 hk er det vel f.o.m. 2008 modell. En Magnum kan godt være eldre, men jeg vil ikke ha motor eldre en fem år, max. Ønsker helst ikke å gå over 350.000,-, ned mot 300.000,- vil tas imot med takk. Er ikke så glad for at Buster begynnte med lakkering forresten, litt av grunnen til å velge Buster er jo dette "røffe" design og lite vedlikeholdskrevende skrog. Skraper etc "gjør ikke så mye for alu look.

Enig med det du mener om selger. De sier det som passer. Hva med pris og motorvalg for deg?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...