magnumlars Startet 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2009 Hei, Som sikkert mange har fått med seg kjøpte eg for ei tid tilbake ein Halco 29 økonomi med Fordsabb 85hk (2722E). I utgangspunktet liten motor i ein slik båt, og mindre enn det eg i utgangspunktet hadde tenkt. Når eg marsjar på 2400rpm ligg eg mellom 12 og 13 knop og ved fullt pådrag som er 2600rpm so gjere båten 14,5-15 knop. Når eg henta båten var motoren lite lysten til å gå over 2500 rpm og farten var ikkje so mykje meir enn 13 knop på maks. Men etter å ha kjørt motoren på maks frå tid til anna har denne "vakna til liv" og den er no mykje kvikkare. Dette kan nok ha med å gjere at forrige eigar som hadde hatt båten i 20 år kun hadde hatt maks turtall ein gang i løpet av desse åra, so eg reknar med den var litt daukjørt. Fart er ikkje alt, eg marsjar frå 10-12 knop og er fornøgd med det samtidig som drivstofforbruket er meget hyggelig. Men spørsmålet har dukka opp; kva tåler denne motoren av turtall over tid. Merkeplata på motoren angir max 2600rpm. I følge brukarmanualen til ford indikerar dette driftsturtall, men meinast det då at motoren er beregna for å gå på dette turtallet, eller er det kun for svært korte periodar. I mine maskiningeniør-øyrer oppfattar eg at motoren er konstruert for å operere på dette turtallet, men eg er ingen dieselekspert. Det står og skrive i teknisk spec at maks kontinuerlig effekt er ved 2600rpm. Eg har forstått det slik her på forumet at folka hjå Lancing Marine er til å stole på, so eg sendte ein mail med spørsmålet til dei: > Boat type: Halco 29 semi-displacement hull > > requests: Hi! > > My Halco 29 is equipped with a Ford 2722E 85bhp natural aspirated > diesel engine. With this engine setup the the boat is making 15 > knots at 2600rpm,12,5knots at 2400rpm and 10 knots at 2100rpm. > However I can not find any information regarding maximum continous > RPM on this engine. It is in my interest to find out what this > engine can handle as a maximum cruising RPM. Is this engine capable > of running on max RPM (2600) for some time? For your information the > engine is accelerating wery quick close to max speed/rpm which > should indicate that engine is not "overworked" when propelling this > rather large boat. > > Best regards Svaret eg fekk var som følger: Hi, Not over 6 hours at a time at 2600RPM. With a boat like yours, you will find a big difference in fuel consumption between 15 and 10 knots. Regards, Mike Bellamy, Lancing Marine, 51 Victoria Road, Portslade, BN41 1XY, Sussex, England. Phone (+44) 1273 411765 Fax (+44) 1273 430290 E-mail mike@lancingmarine.com Web site www.lancingmarine.com Om Mr. Bellamy hjå Lancing Marine veit kva han snakkar om (og det reknar eg med!) skulle eg altså kunne kjøyre min 2722E på maks turtall for litt lengre periodar uten å sitte med hjertet i halsen. No vil eg nok uansett ikkje marsje på noko meir enn 2400rpm, men om det er tilfelle at motoren tåler det er det jo greit å ha dei siste knopa tilgjengelig. No er vel det i utgangspunktet tatt svært lite effekt ut av denne motoren so sjølv om ein ligg på høgt turtall er det ikkje sikkert belastninga vil vere "ekstrem" på motoren? Nokon som har kommentarar til dette? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Det normale er jo at man legger seg 2-300 rpm under max oppnådd turtall. Grunnen til dette er at da er man sikker på at det er regulatoren som holder turtallet nede, og ikke motstanden til propellen. Faren ved å gå på max er jo da at hvis denne motostanden skulle bli redusert, på grunn av f.eks havdønninger, så kan motoren lett overruse på grunn av at ikke regulatoren "holder igjen". Så jeg for min del hadde følt meg mest bekvem på 2400 rpm. Min Ford har max turtall på 3600, men jeg går skjelden over 2700. Mye på grunn av støynivå og drivstofforbruk, det er ikke spesielt trivelig ombord på max turtall. Men jeg liker også å tro at den har det bedre når jeg ikke presser den for hardt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Om eg kjører på marsj eller på max, så ruser motoren seg veeldig masse om det er brått sjø og det kommer luft i propell. Så noko avslag på turtal for å ha "noko å gå på" virker ikkje på min iaffal Min har trulig max på 2450. Trur den er 2715 eller noko slik. 120hk. Eg har og hørt at de er bygd for timevis på max. Bare passe temperatur, det er jo alltid montert dill og dall på kjølesystemet Slår normalt av 200 o/min. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
magnumlars Svart 28.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 (redigert) Eg kjøper den med fare for overspeed på motoren ved kraftig sjø etc. Men det skal nok vere ganske so utrivelig før propellen på halcoen suger luft. Kryssa Fensjfjorden (ved Mongstad) i stiv kuling og det var ikkje antydning til at propellen saug luft. Når det gjeld temperatur ligg min motor konstant på 82 grader ved maks turtall so der er det ikkje noko problem. Drivstofforbruket veit eg ikkje korleis det blir med når ein kjører på maks, men når eg ligg på 2400rpm går det ca 1L/Nm. No er det vel ganske mange hk som vaknar til liv dei siste par hundre omdreiningane, so det er vel naturleg at forbruket vil stige noko. Redigert 28.Oktober.2009 av magnumlars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Hei igjen magnumlars, den som jeg har på 155 hk bruker også 1L/NM, men ved 2100 omdr, farten er da 16-17 knopp. Etter det jeg har funne ut er det da tatt ut ca 100 hk. Kjekt at du er fornøyd med båten! Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Jeg er veldig i markedet for en Halco 29 økonomi og har en for hånden også, men ser på det som optimalt å få fatt på en 155hester. Den jeg har i kikkerten er selvfølgelig en 85 hesters, og jeg er derfor veldig interessert i om det er noen som har "turbokonvertert" en 85 hester til 155? Jeg skal bruke båten til familie, dykking og fisking, det er spesielt når båten skal være "dykkeskip" jeg har bruk for de ekstra hestekreftene da båten blir mye tyngre med alt det utstyret som følger med.... Men når det er sakt så var jeg veldig imponert over hvor "lett" båten gikk med tre (godt) voksne og bare 85 hester. Men om det blir handel er jeg sikker på at jeg kommer til å angre på at jeg ikke ventet til jeg fant en med større motor.... Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Vi har ein Halco 29 Økonomi med ein Ford Mermaid 2722E, dette er ein motor med turbo. yter ca. 115hk. Max.fart 17knop, marsjfart 13-14 knop ved 2200-2300rpm. Veldig godt fornøgd med motor og båt. Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 29.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2015 Jeg ble også en lykkelig eier av en Halco 29 økonomi med ford 2722e uten noen form for pustehjelp så den har bare 85 hester å tilby, marsjer på 2400rpm og da får jeg 12knop, men med full pupp så får jeg 15,5knop på gps! Jeg er veldig imponert! Båten ligger nå i Stavanger og ble hentet i Farsund (100nm med runden rundt Eigerøy). Før vi reiste fylte vi tanken helt opp å det samme når jeg kom til Stavanger manglet det 89,9L diesel! Det er latterlig billig å gå med denne båten, den går vel så "lett" i vannet en halvplaner kan gjøre og er ekstremt god i hard sjø! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.