Divemaster Startet 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2004 Kontrakt signert i helgen etter laaaaang prøvetur og gjennomgang av stor sjekkliste fra maskiner til bysse. Nå eier av 45 fot, Italiensk bygget, motorbåt fra midt på 80 tallet. Typisk Italiensk 80 talls stil, tre kabiner (7 senger, inkl. mannskapskabin fremme) + salong. Båten har ny inredning (to år gammel), har fult sikkerhetssertifikat for 12 personer og har sertifikat fra inspektør som sier at den ikke har noe tegn på glassfiber pest (begge fra April 2004), . 2x rekke 6, ny+overhalt Detroit Diesel, på 325 HK hver, og 3,5KW MASE aggregat. 12, 24 og 220V. Marsjfart 18 - 21 knop og WOT 23 - 24 knop. Radar, Plotter, GPS, VHF Autopilot )2x) Jolle og redningsflåte + + + + + bysse oppe ved styreposisjonen, så god sosial layout... Trenger litt TLC, men er ellers i veldig god stand, da den har vert i opplag under tak 7 Måneder i året, og har kun en eier fra ny... Kanskje ikke den fineste båten på sjøen, men har blitt min og representerer mye båt for pengene mine.... Tur gjennom Middelhavet og nordover starter rundt 23 Juli.... og vil fortelle mer etterhvert som ting skjer.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
jorhei Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Gatulerer med ny båt og god tur!!! Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Scand_550 Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Gratulerer med ny båt. Er det mulighet for et reisebrev underveis? Det hadde virkelig vært noe å fulgt med på God tur hjem Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Husk og få med deg mange Filtere , så mye som den har ligget i ro, så er det nok mye grums i bunntankene. Best: gjør de rene før du drar. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 En ting til GRATULERER: Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Divemaster Svart 13.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Det hadde virkelig vært noe å fulgt med på Skal forsøke å holde log, som kan berettiges her... Ruten er Salerno (Sør for Napoli, opp kysten , så mellom Korsika og Sardinia, og over til Le Gand Motte i Frankrike, hvor en "liten" lastebil venter.... Gjennom Frankrike og forhåpentligvis vill dyppes i den Engelske Kanalen innen utgangen av Juli eller første uken i August.... Deretter opp langs kysten... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Divemaster Svart 13.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Husk og få med deg mange Filtere , ....., så er det nok mye grums i bunntankene. Best: gjør de rene før du drar. 4x nye filtere er ombord, samt impellere, viftereimer mm.... Ny-overhalte maskiner og full service, inkl filter bytte. Tankene er faktisk ganske rene og båten har en 100L balanse tank, slik at "gumset" faller ned i denne, som er lett å drenere... Takk skal du ha.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Morten P. Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Gratulerer med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 [glow=Blue,2,300] Gratulerer [/glow] mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 4x nye filtere er ombord, samt impellere, viftereimer mm.... Ny-overhalte maskiner og full service, inkl filter bytte. Tankene er faktisk ganske rene og båten har en 100L balanse tank, slik at "gumset" faller ned i denne, som er lett å drenere... Takk skal du ha.... Er det detroit eller gm motorer? 8 sylindret? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 13.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Er det detroit eller gm motorer? 8 sylindret? General Motors marinisert, to-takter, Detroit... Allison gear ... Rekke 6, ... 6.9 et eller annet Liter slagvolum, 6/71 TI er modellbetegnelsen til både GM og Detroit... ikke for stressete maskiner (med 1400 timer), da de kan gi ut opp til 485 HK, men levetiden er da ganske begrenset . 6/71's ble levert mellom 250 og 485 HK avhengig av konfigurasjon av dyser (som også er individuelle drivstoffpumper), turbo og mellomkjøler... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
fernanda Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Skal forsøke å holde log, som kan berettiges her... Ruten er Salerno (Sør for Napoli, opp kysten , så mellom Korsika og Sardinia, og over til Le Gand Motte i Frankrike, hvor en "liten" lastebil venter.... Gjennom Frankrike og forhåpentligvis vill dyppes i den Engelske Kanalen innen utgangen av Juli eller første uken i August.... Deretter opp langs kysten... Først og fremst GRATULERER MED FLOTT SKUTE..... MEn hvorfor lastebil????, er ikke kanalene en bedre løsning sett fra opplevelses siden....., elller er det for å spare tid? Men husk leser-/ reisebrev....Det er viktig! Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Arvid_A Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Dææærsken.... skikkelig YACHT! Gratulerer!! Ved en slik anledning er det et folkekrav at du etter hvert legger ut noen flere bilder - også fra interiøret! Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 [glow=red,2,300] Gratulerer så mye med flott skute[/glow] Det ser jo bare flott ut da. Gleder meg som en unge å følge dine reisebrev fremover Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
olpi Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Gratulerer! Skikkelig bobbåt som også har bra marsjfart. Spør, men du trenger ikke svare hvis ikke ønsker: Hvor mye måtte du gi for den? Avgifter inn til Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 MEn hvorfor lastebil????, er ikke kanalene en bedre løsning sett fra opplevelses siden....., elller er det for å spare tid? ..... Kanalene er ikke et alternativ.... båten er for høy til å gå under de laveste broene.... to andre alternativer er på egen kjøl (og ca 13,000 L Diesel), eller transport med skip, som er 4x dyrere. Plukker opp en retur transport som har levert en Fairline til Syd Frankrike... må kun legge ned radarbøylen (8x bolter), og ta av ror, propeller og akslinger. Reisebrev vil følge.... mest sansynlig som en oppsummering.. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Divemaster Svart 14.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Ved en slik anledning er det et folkekrav at du etter hvert legger ut noen flere bilder - også fra interiøret! Noe dårlige bilder her.... før vårrengjøringen Salongen... (legges ut til dobbelseng, men skal legge teak dekk for å få vekk teppet + teak persienner i stededt for gardiner... ) Byssa (under de mørke L lokkene som foldes opp for bruk som nedenfor )... som har stor vask, .... tre gassbluss + 1x plate 220V, kjøleskap(+1x ute på akterdekket ved serveringsbordet)og Ovn/mikrobølge ovn + godt med stueplass. Byssa kan også fungere som et ganske godt kartbord.. Beklager rotet..... Inngang akter....hvor akterdekket er 3,6M x 3,4M og ser fremover mot styreposisjonen. Dobbel kabinen fremme ... Skal ta fler bilder etterhvert som vi får sette vårt eget preg på båten.... og når vi blir kvitt det gule teppet.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Marwin Svart 14.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Grattis med ny båt. Ser frem til reisebrev!! Skal du til Skottland med den eller til Norge? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Anders Svart 14.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Skikkelig flott båt du har fått deg! Det er ikke mange av disse italienske yachtene her til lands vel? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Spør, men du trenger ikke svare hvis ikke ønsker: Hvor mye måtte du gi for den?...Avgifter inn til Norge? Veeeeeeel .... hvordan høres NOK600K ut ??? .... litt kreativ tenking gjør at en kan forhandle deg til en OK pris i Italia ....spesielt i sør... .. Sjekk ut båten og finn ut hvor lenge den har vert på markedet..... ta prisforlangende og slå av x % slik at forhandlingene kan begynne ..... bli enige ... ta en teknisk sjekk + full maskin og Generator service og oljesjekk .... få detaljert prisoverslag (regn med 20% tillegg + 20% IVA ... Italeinsk MVA)... Trekk fra denne kostnaden av tidligere nevnte pris .... som da blir kontraktssummen. Som importavgifter blir kalkulert fra....(OK eieren blir gjerne ikke glad, men han har i hvertfall et mulig salg, samt han vet jo at denne kostnaden vil bli hans egen uansett.......). Da er valget ditt om du vil ta vedlikeholdet selv, eller la et verksted ta jobben. Deretter har du jo en del transportkostnader... Kommer til å legge inn en skildring av erfaringene mine vedrørende kjøp av båt i Italia ved en senere anledning.... Båten skal ikke ligge i Norge, men kommer nok på besøk neste år.... Hvis båten skulle importeres til Norge, så ma du regne med 24% MVA .. NOK 144K + HK avgift NOK 132 *650 ...NOK86K Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Anders Svart 14.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Jeg synes den lignet litt på denne italienske yachten jeg: Står tilsalgs på Finn, til det dobbelte av hva Divemaster har gitt :) http://www.finn.no/finn/boat/object?id=452...761&pos=0&rub=7 Sitér dette innlegget Link to post
EspenE Svart 14.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Gratulerer med ny (svær!) dame! Gleder meg til du kommer tilbake med dine skildringer om hvordan alt har forløpt! Det høres ut som en helsprø pris sett i norske øyne! Her er det mye båt for pengene! Dine erfaringer blir tatt i mot med takk. Utvid vår horisont . Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Jeg synes den lignet litt på denne italienske yachten jeg:....Står tilsalgs på Finn, til det dobbelte av hva Divemaster har gitt :) Nokså lik stil på overbygget, men jeg liker ikke å ha byssa nede ... blir litt usosialt liksom når alle er i salongen.... dessuten så mister du en sidekabin. Ellers så så den jo flott ut ..... Minner om en Guy Couach 12M om litt dyrere kanskje ..... men hvis jeg skulle importere min til Norge, så ville jo avgiftene og transport +++ bragt den opp mot denne prisen .... vel kanskje et par tre NOK 100K under.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.