dybvad Startet 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2009 Oplysning søkes om sjark type Farsund Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 29.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2009 Hallo dybvad og velkommen i dette utmerkede forum! Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår spørsmålet ditt riktig; men du er generelt interessert i sjarker som kunne ha sammenheng med Farsund på Lista? Eller er det en bestemt båt du er ute etter? Man har stolte trebåtbyggertradisjoner på Lista og har bygget alt fra små robåter til svære skøyter. Et av de meste kjente navnene i den sammenheng er Brekneholmen og du får opp litt av hvert hvis du googler på det navnet. Borhaug er også et navn som er verdt å forsøke. Hjemmesidene til Lista kystkultursenter kan sikkert også hjelpe deg videre. Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
dybvad Svart 8.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Hej Min søn bor i Haugesund, og der har jeg set en glasfiber båt. Den lå ved den gamle sjøbod syd for Martin Nielsensgate. Personen der havde båten og sjøboden var en ældre mand, som fortalte at det var en Farsund båt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Denne båten pleier å ligge i hjemmehavnen min vinterstid, men sist jeg var i båten var den ikke der. Mulig han har tatt den på land. Men Farsund navnet har jeg ikke sett såvidt jeg kan huske. Trodde det var en Master jeg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/B Shanty Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Hei! Kan det være snakk om en Larsenbåt?? en runnabout, USA inspirert båt type produsert i Farsund. HEr i distriktet, blir disse båtene omtalt som "Farsund racer". Disse båteneble laget i tre, men ifølge Jon Winges`s bok "Norske Trebåter" står det ett lite kapitel om disse båtene,der blir det opplyst at mange av disse båtene plaa belagt med plat utvendig for å la dem overleve. Artikkel fra wikipedia: Larsen båt Artikkel fra Båt Magasinet finner du : her Håper dette kan være til hjelp! Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
index Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Personen der havde båten og sjøboden var en ældre mand, som fortalte at det var en Farsund båt. Da har jeg sjekket! Båten det er snakk om her er en Master Combi! Praktisk kombisjark med stort akterdekk. Hvit med rød stripe... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dybvad Svart 18.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Da har jeg sjekket! Båten det er snakk om her er en Master Combi! Praktisk kombisjark med stort akterdekk. Hvit med rød stripe... Yes - det er den båt. Var i Haugesund 1 siste uke. Gik tur på havnen og så båten ligge længre inde i havnen på Risøya. Cirka under broen til Risøya. Tak for hjælp :flag_da: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.