Marulf Startet 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2009 Hei, har sett i noen tidligere tråder at kalesjeløsningen på Ibiza 20 touring ikke er optimal med tanke på bortstuing. JEg legger ved et lite bilde av hvordan dette er løst på min Ibiza. HAr satt på et ekstra stag bakover fra kalesje-bøylene (se bilde) slik at kalesjen kan rulles opp på bøylen og stå der som en "targa bøyle". Har da skai-trekk med glidelås som trekkes over kalesjen slik at det blir ryddig og greit. Kanskje ikke så pent, men mer praktisk enn å ha den liggende i lugaren fremme. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Samme løsning på min båt. Hadde sånn rullesammenogstappeikabin-løsning på min forrige båt, denne targa-typen løsning er laaangt bedre. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Seilaren Svart 29.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2009 Men du får vel ikke på havnekalesjen nå..???? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Marulf Svart 29.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2009 Jeg har ikke separat havnekalesje, men om jeg hadde hatt dette er det bare å ta av bøylene og stappe hele grea inn i kabinen (som før). Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 29.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2009 Er det stødig nok i litt bølger? Opplever at det blir litt vinglete på min båt. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Marulf Svart 29.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2009 Fungerer bra også i bølger, det eneste jeg har hatt problemer med når vi snakker om bølger og slag er at bøylene kan hoppe av "hurtigfestene". Sitér dette innlegget Link to post
Kesinnes Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 Heisann. Jeg vil lage samme løsning på min Ibiza 20 touring. Jeg lurer på en ting, satt du på støtte-staget slik at kalesje-stangen står i samme posisjon som når kalesjen er på? Det er litt lav høyde, ser for meg at man stanger i den hver gang man går frem og tilbake? Mvh Kenneth Sinnes Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.