sydspissen Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Ja, men den koden fikk de jo fra https siden deres....? Derfor trodde jeg umiddelbart at de spurte etter disse "nye" pin kodene som alle kredittkort har fått. Kanskje jeg har misforstått ...? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 26.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Julenissen har ikke kommet enda. De ventet på en bekreftelse fra meg på at det var ok at de doblet frakten. Den mailen må de ha glemt å sende. Og det vistes ikke på ordren min. Etter en telefonsamtale ordnet det seg. Har fortsatt ikke fått sendingsnummer, så jeg vet ikke om varene er sendt. Det er fortsatt en snau måned til julaften. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 ...Fortsatt en snau måned til jul! Joda, men det er så koselig med en "ventepakke" vet du! Da har man noe å pusle med. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Hei Dag, Hvordan gikk det med prosjekt fjærne tank, droppet du det? Går det greit å få skiftet den råtne finerplata som lå forran tanken? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ben Sin Svart 27.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Bensintanken blir der den er. Ja, plata er skåret ut. Støper ny uten gjennomgang i bunnen litt lenger bak. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 8.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 Ble litt forsmak på julekvelden her idag. Hentet stoor pakke på Gardermoen. Alt levert som avtalt. Blir gøy å montere nye deler. For tiden holder jeg på med litt "rydding" i kabler. Har flyttet startbatteri og hovedstrømsbryter (en gang til) og kan nå kaste ut hele 6 meter med batterikabel. Jeg skal også trekke ett sett til med kabler til baugpropellen, og øke kvadraten på kablene til instrumentpanel. Nå skal det bli slutt på spenningstap! En vakker dag husker jeg sikkert å ta med kameraet i båten også... Tidligere i tråden har tankmålergiveren på Bayliner blitt diskutert. Vår måler hopper og danser relativt ukontrollert til tider. Er det noen som vet grunnen til det? Og eventuelle tiltak for å få roet den ned? Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Det ryktes at pakken din er med flyet til Obama, og at han personlig kommer å leverer den på døra, siden han plutselig har fått så mye fritid i Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 At tankmåleren hopper og danser har sammenheng med det som ble nevnt tidligere i annen tråd. Det er slitasje som gjør at det blir dårlig kontakt mellom slepekontakten og motstanden i giveren. Jeg hadde samme problemet og demonterte føleren. Da viste det seg at slepekontakten som er et tynt metallbånd var slitt av og bare av og til fikk kontakt. Hvis den ikke er slitt av kan det hjelpe å presse sammen kontakten ved å sette en dor i naglen og slå forsiktig. Jeg er i gang med å skaffe ny føler hos US Boating som skulle sjekke om den kan skaffes, men har ikke fått positivt svar enda. Hvis ikke kjøper jeg ny Wema-føler med tilhørende instrument. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Får ta opp giveren og kikke litt på den da. Det har gått mye tid til kabeltrekking de siste dagene. Har lagt ett ekstra sett kabler til baugpropellen, og laget nye kabler fra hovedstrømsbryter og batterier. Alt tar tid, men dette synes jeg er en fin kosejobb. Verktøy til kabelskopressing: Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Er det de nye spesial-orange kablene du legger, hvor pluss og minus går i samme kabel ? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Kjøper de på Europris. 99 kroner for 10 meter. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Huff, det var dyrt. Du bør vurdere sveisekabler. Det er halv pris. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Tenkte jeg skulle legge ut et bilde av julegaven som nå står i kjelleren og venter på bedre tider. Kaldt å jobbe i båten om dagen, men jeg er ferdig med å dra ekstra kabler til baugpropell og instrumentpanel. Mange små forbedringer som skal gjøres i vinter, så tiden kommer nok til å gå fort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.