Jump to content

Vinterprosjekt: 5,7 L / Alpha one storservice m/oppussing motorrom

Ben Sin

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Ble litt forsmak på julekvelden her idag. Hentet stoor pakke på Gardermoen. Alt levert som avtalt. Blir gøy å montere nye deler.

For tiden holder jeg på med litt "rydding" i kabler. Har flyttet startbatteri og hovedstrømsbryter (en gang til) og kan nå kaste ut hele 6 meter med batterikabel. Jeg skal også trekke ett sett til med kabler til baugpropellen, og øke kvadraten på kablene til instrumentpanel. Nå skal det bli slutt på spenningstap!

En vakker dag husker jeg sikkert å ta med kameraet i båten også...

Tidligere i tråden har tankmålergiveren på Bayliner blitt diskutert. Vår måler hopper og danser relativt ukontrollert til tider. Er det noen som vet grunnen til det? Og eventuelle tiltak for å få roet den ned?

At tankmåleren hopper og danser har sammenheng med det som ble nevnt tidligere i annen tråd. Det er slitasje som gjør at det blir dårlig kontakt mellom slepekontakten og motstanden i giveren. Jeg hadde samme problemet og demonterte føleren. Da viste det seg at slepekontakten som er et tynt metallbånd var slitt av og bare av og til fikk kontakt.

Hvis den ikke er slitt av kan det hjelpe å presse sammen kontakten ved å sette en dor i naglen og slå forsiktig.

Jeg er i gang med å skaffe ny føler hos US Boating som skulle sjekke om den kan skaffes, men har ikke fått positivt svar enda. Hvis ikke kjøper jeg ny Wema-føler med tilhørende instrument.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...