Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

En gang i fjor da jeg fylte diesel så fikk det for meg at jeg skulle stenge av BB tanken og bare kjøre på SB tank. På vei ut fra marinaen begynte motoren å fuske. Kom vel noen hundre meter ut i Singlefjord så stoppet motoren. Da var jeg overbevist om at det må ha vært mye drit i tanken som virvlet opp og tetnet drivstoff filteret.

Måtte tilkalle RS og ventet et par timer før de kom på vakt denne kvelden. Fikk slep helt til hjemmehavna og båten plassert trygg i båsen.

Det viste seg at jeg ikke bare hadde stengt av BB tank men jeg hadde stengt begge “tur” kranene mens begge retur sto åpne. De 4 kranene står i en klinge og man må/bør se nøye etter hva som er hva. 

PiperBill

PiperBill

En gang i fjor da jeg fylte diesel så fikk det for meg at jeg skulle stenge av BB tanken og bare kjøre på SB tank. På vei ut fra marinaen begynte motoren å fuske. Kom vel noen hundre meter ut i Singlefjord så stoppet motoren. Da var jeg overbevist om at det må ha vært mye drit i tanken som virvlet opp og tetnet drivstoff filteret.

Måtte tilkalle RS og ventet et par timer før de kom på vakt denne kvelden. Fikk slep helt til hjemmehavna og båten plassert trygg i båsen.

Det viste seg at jeg ikke bare hadde stengt av BB tank men jeg hadde stengt begge “tur” kranene mens begge retur sto åpne. De 4 kranene står i et klinge og man må/bør se nøye etter hva som er hva. 

• Create New...