Jump to content

Nissan SD33t og oljekjøler


Per Oves

Recommended Posts

Har kjøpt båt med en Nissan SD33T industrimotor som er blitt marinisert.

Ser at motoren har en oljekjøler som er ettermontert på saltvann siden og etter dette går det inni en oljekjøler som er original på industrimotoren på ferskvannsiden.

Skulle det ikkje holde med ferskvannkjøleren, da vil jo vannet også vere med å varme olja når motoren er kald?

Har prøvd å finne noen tall om hva som er normal oljetemperatur men det er lite å finne, alt fra 70 til 120 grader.

Noen som har noen tips eller erfaring fra Nissan?

 

Per O

Link to post

Hei,

 

Jeg hadde samme motor i tidligere båt og flyttet på et tidspunkt mariniseringa over på en SD33T fra en 1986 modell Nissan Patrol.

Valgte da å ikke bruke den ekstra Bowman oljekjøleren da slanger ikke passet. Brukte kun den originale som sitter på blokka og kjøler med ferskvann. Min olje temp kom selv da aldri noe særlig over 90 grader.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...