Jump to content

Alternativ til teak-dekk på ny Hanse

vilhelmk

Recommended Posts

Hei!

Skal til å bestille min første seilbåt, en Hanse, og siden jeg har noen ønsker om å være litt miljøvennlig lurer jeg på om det finnes noe alternativt treverk som kan brukes på dekk? Hva vil være det beste valget i forhold til treverk eventuelt?

Jeg ser for meg å få ordnet det her hjemme i Norge etterhvert fremfor å la verftet gjøre det. Er det noen utfordringer ved dette jeg ikke har innsett, som at dekket er klargjort på en spesiell måte på de båtene som har teak?

Velkommen til Båtplassen!

Treadmaster, flexi-teek og TBS er noen alternativer til treverk. Etter min mening er det lite annet enn estetiske grunner til å velge teakdekk på en moderne glassfiberbåt. Men selv det vil vel etterhvert kanskje bli betraktet som en kuriøs anakronisme. Både Treadmaster og Flexiteek leverer trelignende dekksbelegg med 'juksenater' hvis det er teakdekk-utseende som er viktig. Selv ville jeg valgt et syntetisk belegg som ikke gir seg ut for å være noe annet, som f.eks. TBS-belegget og Treadmaster på bildene under.

pont400x400.jpg

p7_small.jpg

Redigert av HaHa (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...