Jump to content

Ny Biltema-butikk på Skjetten!


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Leste i Romerikes Blad at det kommer ny Biltema-butikk på Skjetten ved Lillestrøm i februar. De har overtatt lokalene på 2300m2 etter OK-møbler/Skeidar. Da blir det kort vei for meg, 3min å kjøre eller under 10min å gå! Ellers skal de også åpne nye avdelinger på Sofiemyr, i Bodø og i Namsos.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Biltema, nei,nei og atter nei.

Min kompis sa det så treffende, skal du kjøpe noe her så må du ha fått bekreftet at det virker.

Selv er jeg av den vanlige noldus som kjøper etter priser, men det er det slutt på.

Kvaliteten på det som kommer derifra er ikke hvert prisen og når det pakker sammen så er skaden det gjør ofte mye dyrere enn sveitsisk kvalitet koster.

Svaret i klagedisken er som regel at det er din feil, som kjedet på sykkelen til den 3 år gammle dattera til en kompis?

 

Eks, Fortøyninger 2 stk, etter 14 dager to vaser som ikke kunne brukes mer. Søppel.

 

Lag gjerne en tråd og sjekk opp folks erfaring.

 

MVH Rolf-Eigil

Link to post
Share on other sites

Den tråden er nok åpnet for lenge siden. Personlig handler jeg en del på Biltema, men er veldig skeptisk til en god del av det som selges der. Verktøy med 10¨års garanti er jeg stort sett fornøyd med.

 

Artikler som har med sikkerhet på bil/båt (f.eks. forstillingsdeler) holder jeg meg langt unna. Ikke det at jeg har dårlig erfaring med akkurat disse tingene, men Biltemas slette rykte og faktum at enkelte ting av det de selger ikke engang virker når du skal prøve det første gangen gjør at jeg er skeptisk til å gi dem sjansen der det kan koste meg og mine helsen.

 

Forøvrig har jeg nå funnet godtebutikken med stor G, eller rettere sagt J. Jula ble besøkt for første gang forleden, helt tilfeldig, for jeg trodde det bare var en til i biltemasegmentet. Suplais, suplais. Her er det virkelig utvalg, muligens med ymse kvalitet, men utvalget var jo en stor overraskelse. Massevis med spennende artikler innen verktøy hvorav mye var kjente merkevarer til en hyggelig pris, her skal Biltema og CO virkelig få konkuranse. Tror denne butikken får mer besøk av meg i fremtiden enn BT og CO.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Det er vel igrunnen ganske motstridende det du skriver her VO´n.

 

I det ene øyeblikket ramser du opp ting du ikke kjøper hos BT, mens du i det andre øyeblikket mener at det er en myte at BT har dårlig kvalitet?

 

Må jo være at du ikke synes kvaliteten er bra nok på de varene du ikke vil kjøpe hos BT?

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Shore: Ser ikke at det jeg har skrevet er motstridende på det jeg har skrevet tidligere.

Kan ikke helt huske hva jeg skrev så kanskje jeg snakker meg rett i mot?

 

Uansett til jeg som ikke er noen mekaniker er verktøy kasse og verktøyet godt nok. Men bor og bits har jeg erfart selv ikke er bra.

Bremseskiver og klosser er sikkert bra, vil bare ikke kjøpe det på Biltema. Kun personlig mening, sikkert ikke bedre på Mekonomen der jeg ofte handler bildeler...

Link to post
Share on other sites

Jeg handler på Biltema stort sett ukentlig, og er godt fornøyd med kvaliteten på det meste jeg kjøper der. Som alle andre steder man handler må man vurdere pris mot kvalitet på det man skal kjøpe, men alt i alt er kvaliteten hos Biltema blitt utrolig mye bedre i løpet av det siste tiåret. Samtidig har kvaliteten på produktene hos det som vi oppfatter som "seriøse" butikker blitt dårligere. Så jeg merker at jeg stadig oftere havner hos Biltema når jeg skal handle, selv om også jeg selvfølgelig har enkelte produkter som jeg ut fra erfaring heller kjøper andre steder...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg vet leter de fremdeles etter plass på Jessheim. Men på Skjetten sto lokalene tomme etter Skeidar med gode parkeringsmuligheter.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

i følge google er det 13 minutter mellom Alnabru og Skjetten, og 23 mellom Skjetten og Jessheim, så da blir det 3 Biltemavarehus å passere på litt over en halvtime da.

 

Helt ærlig, så synes jeg det blir tett mellom dem, men gleden er stor allikevel, jo nærmere jo bedre! :flag:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Idag er Biltema på Skjetten åpnet. Kjørte forbi, og det var godt med biler parkert utenfor.

Klipper jeg ut et gavekort fra avisen idag, er det verd 100 kr. den første uken, og jeg har

faktisk litt småting jeg trenger.

 

biltema_skjetten.png

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

For en som bare skrur litt så er 10 års garanti plenty . Hadde jeg drevet et verksted hadde jeg ikke brukt biltema sine verktøy .

Hvis man klarer og ødelegge en fastnøkkel så er det uvettig bruk det er snakk om . Da er jeg ikke så sikker på at teng tools sin garanti gjelder heller .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...