Jump to content

Ny Biltema-butikk på Skjetten!


Lars H.

Recommended Posts

Oppdaget idag at BT har åpnet ny butikk på Sofiemyr ved Kolbotn i det som før var bowlinghall. Store ryddige lokaler, og få kunder (men det varer vel ikke så lenge) Men kjekt å slippe å dra til Alnabru og trengselen der. :cheers:

Redigert av Figaro (see edit history)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Biltema i Bodø er den dårligste jeg har vært i, kjemperotete og bare mannskit som de heller kunne ha solgt på nille.

Har du kommet med ett eneste positivt innlegg så langt kaptein??


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Etter at Jula kom til Kristiansand handler jeg nesten ingenting hos Biltema lenger. Synes Jula er mye bedre fordi:

 

1. Mye merkevarer som man kjenner til. Dessuten har de endel kinavarer innen det samme slik at man kan avveie pris/kvalitet

2. Butikken er lettere å finne frem i, dessuten bedre betjening enn på Biltema lokalt (men det kommer sikkert an på hvem man treffer på.

3. Hos Biltema skjedde det ofte at de har ukurante varer.dvs at varene lignet eller hadde en viss likhet med orginalen men var ukurante fordi de enten ikke passet eller bare passet delvis. Dette har skapt mye irritasjon opp igjennom.

 

++

Link to post
Share on other sites

gi meg en skrustikke og en vinkelsliper så kutter jeg fastnøkkelen.

Blir lett litt dårlig fremdrift i arbeidet hvis en skal drive på sånn. Det var slik russerne gjorde på 60-tallet når de startet på et montsjeoppdrag. Startet med å produsere verktøyet.

 

Gleder meg til å ta en tur til BT på Skjetten til lørdag. Den ligger faktisk midt på den gamle skoleveien min fra (veldig) gamle dager. Alle vet at det er mye dårlig kvalitet på BT, men av og til er det av liten betydning. Som for eksempel når en kjøper rødsprit eller kaustisk soda. Er ellers helt enig i at Jula er et vel så godt alternativ. Nå har de også fått skikkelig webkatalog.

 

Det som faktisk har irritert meg mest fra BT er noe så banalt som tynn og dårlig maskeringstape som hele tiden revner på langs når en drar den av rullen. Da blir det også dårlig fremdrift i arbeidet (og dårlig humør). Dumt å prøve å spare penger på slikt.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

BILTEMA blir litt som SE & HØR. Ingen liker det det, men alle leser det.... Jeg har vært flittig BILTEMA kunde i årevis. Verktøyet er perfekt. Jeg skrur langt mer enn gjennomsnittet. Frem til nå har jeg klart å ødelegge en 19 mm pipe fra BILTEMA. Merkelig at den sprakk, jeg brukte skaftet på garasjejekken som forlenger da jeg skulle dra løs en håpløs hjulmutter. Sikkert dårlig kvalitet på pipa, sånt skjer sikkert ikke med kvalitetsverktøy.

 

Forstillingsdeler sluttet jeg å kjøpe på BILTEMA for 15 år siden. Gummitetningene sprakk i kulda. De har sikkert blitt bedre i dag.

 

Derimot er jeg ikke særlig fornøyd med BILTEMA i Oslo. Det går ikke an å ringe for å sjekke lagerstatus. Gjelder det bildeler må du stå i kø. Etter 30 minutter er det endelig din tur. Beklager utsolgt sier ekspeditøren. Når får du det inn spør jeg. Vet ikke er svaret, prøv til uka. Bildeler er de ikke så gode på, men verktøy og kjøkkenartikler skal de ha ros for. Båtdeler har jeg ingen erfaring med.

 

Var ved en tilfeldighet innom et skogsmaskinverksted på østlandsområdet for noen måneder siden. I verktøyskapet til en av mekanikerene var det noen kjente fastnøkler: BILTEMA. Hm tenkte jeg. Endelig noen som har forstått at man ikke trenger å betale en formue for bra verktøy. Holder verktøyet for disse gutta så holder det for de fleste andre også. Nå finnes det omreisende selgere for diverse verktøyfirmaer som sikkert ikke liker dette, selvfølgelig kritiserer de BILTEMA og gjør sitt aller beste for å forklare at kvalitet er noe du må betale for.

 

På grunn av helseproblemer måtte jeg for noen år siden gjennom et attføringsløp via en vernet bedrift. En av oppgavene de hadde var å pakke skruer for et stort internasjonalt verktøyfirma som begynner med W. Skruene ble hentet hos en lokal leverandør i Oslo. Under ompakkingen fra flotte plastesker til W sine pappesker endret skruene dimensjon med en mm. Ikke vet jeg, men trolig ble betegnelsen endret for å gjøre skruene unike for W. Her ble skruene tømt over fra en boks til en annen. Antar at prisen ble 4 doblet i den operasjonen. Dette viser bare at vi hele tiden blir lurt.

 

Blir litt som VOLVO personbil og Volvo PENTA. Har en 80 talls DRACO med Volvomotor. Bil og båtmotoren er med få unntak identiske. Likevel koster VOLVO PENTA deler det mangedoble av tilsvarende bildel, til tross for samme delenummer. Jeg vet ikke, men jeg tror ikke dette skyldes kvalitet.

 

Så til alle dere som synes BILTEMA og lignende butikker er noe dritt vil jeg anbefale dere å fortsette med å kaste penger ut av vinduet.

Link to post
Share on other sites

Selv handler jeg enkle ting som fendere, giroljepumpe osv. på bt. Men det kunne ikke falle meg inn å kjøpe en sykkel eller høytaler på bt.

Jeg kan selv gå god for veldig mye som biltema selger, ihvertfall av det som finnes i avdelingene verktøy, biltilbehør, bygg, hjem og fritid.

Vitale bildeler kjøpes på mekonomen, det er greit.

 

Til den som sier at Tengtools og andre har "Livstidsgaranti", dere burde søke opp definisjon på livstidsgaranti. Det er ikke slik at hvis du får en skiftnøkkel i dåpsgave så har du garanti på denne til dagen du dør i en alder av 120. Livstidsgaranti sies enkelt: "forventet levetid på produktet".

Da tar jeg heller 10 år fra biltema til 1/5 del av prisen. Har selv ødelagt noe biltema verktøy, da pga myyyye makt. Alt som jeg har blitt plaget med(ganske lite igrunn) har jeg fått byttet uten problemer.

 

Ellers så er det slik at folk BRYTER MER på ting som er BILLIGE. Er liksom ikke så farlig hvis skralla fra biltema til 200kr ryker, men må være forsiktig med tengtools'en til 900.

 

Å si at servicen på biltema er dårlig kan ikke jeg si meg enig i, men nå har det seg slik at man finner dårlige medarbeidere overalt. Da er det klart at en så stor kjede som biltema skal ha noen i sirkulasjon iløpet av tiden.

 

Har desverre ikke jula i nærheten, sikkert bra butikk det også...

Link to post
Share on other sites

Jeg knakk umbrakonøkkelen min fra BT når jeg skulle skru på ei jonsred sag, men det må jo innrømmes at jeg brukte en fastnøkker for å få bedre tak og større moment.

Har selv ødelagt umbrakonøkkler på det viset, bedre å tre et passende rør over og så bruke fastnøkkel, tåler mere da.

Eller var det en som sa: "Riktig verktøy til jobben" :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...